作者: kcyipgar 時間: 2024-1-1 17:05 標題: AMD 底板行 RAID 1
可唔可靠?
via HKEPC Reader for Android
作者: polarhei 時間: 2024-1-1 20:55
回覆 1# kcyipgar
不可靠,畢竟板一壞就麻煩很多。
不知道你想用RAID做甚麼?
不管甚麼也好,RAID不是備份,只用來買時間。 對於用慣M$ 的人而言,你應該先用N2NCOPY 做備份。可以的話,兩個備份媒體的容量應該要相同。 源一般小於你備份的媒體。
作者: Miipp 時間: 2024-1-1 21:18
又來講 d 老土野 raid 不是 backup
邊個話 raid 係 backup?
作者: icefire 時間: 2024-1-1 22:06
壞system SSD/HDD都好麻煩, 隋時浪費你一日時間停工修復
作者: BOYHD 時間: 2024-1-1 22:37
我都好奇點解raid唔係有備份功能?
作者: harryytm 時間: 2024-1-1 22:45
本帖最後由 harryytm 於 2024-1-2 10:39 編輯
底板內置 RAID 實際上係用 Driver 行嘅軟件 RAID
如果用軟件 RAID 嘅話最好用返 OS 嘅 RAID
Windows 8/10/11 內置 Storage Spaces 屬於軟件 RAID
將啲碟加咗啲碟入個 Pool 之後
可以隨意選擇唔同嘅 Mode
簡單空間 (RAID-0)
鏡像空間 (RAID-1)
同位空間 (RAID-5/6)
外置 USB HDD 或 SSD 都可以用嚟加入去個 Pool
隨時移去另一部 Windows 8/10/11 機都得
要換碟或擴大容量
可以加新碟入 Pool
然後退休要換走嘅碟
佢會將啲數據重新分配
完成退休程序之後
就可以移除要換走嗰隻碟
用 Storage Spaces 彈性高過底板 RAID
睇唔到有咩理由要用底板 RAID
除咗 Intel Optane Memory
作者: harryytm 時間: 2024-1-1 23:04
本帖最後由 harryytm 於 2024-1-2 06:22 編輯
如果要避免壞碟而引致嘅數據流失或損壞
正確做法係用 FreeFileSync 之類嘅 Backup 軟件
將啲檔案 Copy 去另一隻磁碟作為 Backup
RAID-1 嘅作用係喺壞碟嘅時候
仲有機會 Backup 到仲未 Backup 嘅數據
而唔係完全依賴換隻碟落去 Rebuild
太多人以為 RAID-1 係咁用
結果 Rebuild 中途壞埋另一隻碟
個 RAID-1 入面啲數據全部炒粉
作者: Miipp 時間: 2024-1-1 23:43
次次有問 raid 1 的帖都實會無啦啦比人騎劫去講 backup

作者: harryytm 時間: 2024-1-2 01:40
本帖最後由 harryytm 於 2024-1-2 06:22 編輯
因為次次呢啲問 RAID-1 嘅帖嘅動機係想當 backup 咁用
唔想再有人中伏
作者: kcyipgar 時間: 2024-1-2 09:23
冇錯
via HKEPC Reader for Android
作者: Miipp 時間: 2024-1-2 09:33
呢個帖邊個人話將 raid1 用來 backup 用?
作者: Miipp 時間: 2024-1-2 09:35
好多人好 sick, 自己唔用 raid1 就好抗佢其他人用
作者: harryytm 時間: 2024-1-2 10:25
咁如果有其他師兄睇完呢個帖
誤以為底板 RAID-1 可靠到代替 Backup
出事嗰時要做數據修復邊個比錢?
我唔認為出個 post 去說明 RAID-1 嘅正確用途
令其他師兄可以作出正確嘅判斷
係騎劫去講 backup
再者勸人去 backup 又係唔係壞事
而且又無規定討論 RAID 嘅時候唔可以講 backup
作者: sands 時間: 2024-1-2 10:27
Raid1 如果剩係壞板,資料應該救得返
作者: ckloop 時間: 2024-1-2 10:42
睇你【可唔可靠】定義係乜
正經行RAID 除左最基本的數據鏡像之外
仲有【Hotplug】【壞碟發警報】【斷電時資料寫入保護】【重組RAID可靠/方便性】【自動數據較正】等等需要考慮的功能.
尼d 都唔係簡單底板RAID 可以提供的.
個人認為不論I/A , 底板RAID功能只係【叫做有好過冇】
想要真係可靠既RAID 請乖乖地添置 RAID 卡/開VM 裝TrueNAS/ 買正經NAS
作者: harryytm 時間: 2024-1-2 10:51
前題係要新板用返 AMD 板
我無試過做實驗 AMD RAID 移去 Intel 板
不過極有可能即使係 RAID-1
用 AMD 板組嘅 RAID 唔可以直接移去 Intel 板 RAID
作者: Miipp 時間: 2024-1-2 11:01
呢個帖邊個誤導緊人用 raid1 去當做 backup 用?
只見到人騎士 OT 去講 backup
作者: zoin0000 時間: 2024-1-2 11:13
AMD個Raid1比Intel個人性化好多, 反正使用上無問題
作者: wunit 時間: 2024-1-2 11:27
問親Raid野要申報左已有Backup或者唔使Backup先
否則都會spin左去Raid唔係Backup問題而浪費幾個回post, 搞到冇集中討論Raid問題
但又真係因為好多版友好心地, 應該救左唔少Raid當Backup的人
作者: wingsit 時間: 2024-1-2 11:29
RAID 1 用途係當其中一隻碟壞左, 另外果隻仲可以讀/寫其中的數據.
方便過用一隻碟做讀/寫, 再加一隻碟做 backup.
RAID 1 Rebuild 中途壞埋另一隻碟, 所有數據係會冇晒.
但係用一隻碟做讀/寫, 再加一隻碟做 backup, 如果两隻碟一齊壞, 所有數據都係冇晒.
要穩陣最好就係做多幾份 backup.
作者: Miipp 時間: 2024-1-2 11:34
所以呢樹係好神奇,開親 raid 帖要利申知道乜係 backup 先得,否則就會被騎劫及強迫教育
作者: sands 時間: 2024-1-2 12:04
底板raid 功能都當係送,壞板其他網有人講緊,用返同一塊板可能救到
作者: Miipp 時間: 2024-1-2 12:12
唔使用返同一塊板的,controller 同一品牌一般都無問題
作者: sands 時間: 2024-1-2 12:18
未試過壞
作者: s84292 時間: 2024-1-2 12:51
Raid 1就算換intel板都唔影響,
因為raid 1得返一隻都讀得返資料,唔洗認返個raid
Backup 當然都係要做
作者: s84292 時間: 2024-1-2 12:52
Raid 1你就咁拎隻碟去第二部機讀就得
Raid 1+0 5 6就唔得
作者: icefire 時間: 2024-1-2 13:17
好多人騎劫左backup呢個英文字, 否定左RAID係backup, 明明backup呢個英文字有多從意思, 就算備份呢個中文字都可以好多解釋
作者: rabbit82047 時間: 2024-1-2 13:39
底板 raid1 一般都係 mirror data 到兩隻碟
所以單獨拆其中一隻碟出黎插去其他機都可以讀返,而唔洗其他操作
不過如果 mb raid controller 多手改左 hdd 開頭用黎寫自家 meta data
咁就麻煩,要讀返隻碟,就要搵相同 controller
結論係請無視底板 raid,反正都係 software 用返 os 自帶既 software raid 好過
作者: Miipp 時間: 2024-1-2 14:44
淨係講效能/資源損耗,software raid 已經輸晒
用入門最陽春的底板 chipset 無 raid 功能,突然有日想用 raid 又唔想再洗錢先會用 software raid
有頭髮使乜做癩痢
作者: harryytm 時間: 2024-1-2 15:29
本帖最後由 harryytm 於 2024-1-2 15:36 編輯
Intel 組 RAID-1 嘅時候可以選擇 Flexible Data Protection (Recovery)
可以選擇連續或手動同步主要隻碟啲 data 過 Recovery 隻碟度
有需要還原嗰時可以由 Recovery 隻碟還原返過主要隻碟
[attach]2405176[/attach]
作者: harryytm 時間: 2024-1-2 16:01
本帖最後由 harryytm 於 2024-1-2 16:20 編輯
底板 RAID 有時係有用
例如將啲碟組個 RAID-0 用嚟做暫存碟
不過如果係用嚟中長期儲存檔案
用底板內置 RAID 係自找麻煩
甚至用外置盒嘅 RAID 反而可能仲方便
除咗樓上講過 Windows 內置嘅 Storage Spaces
仲有源自 FreeBSD 後來移植咗去 Linux 嘅 ZFS (Zettabyte File System)
兩者同樣係用 Pool 嘅方式去用啲磁碟空間
彈性上點都好過底板內置 RAID
而且 ZFS 讀寫嗰時會做數據完整性檢查同自動修復
同埋有自家嘅 RAID-Z 去克服 RAID-5 某啲缺點
作者: Miipp 時間: 2024-1-2 16:17
唔覺底板 raid1 有乜麻煩, 已經用左十幾年 intel raid, 昇級 U/底板兩三次, 非常方便平靚正
作者: zoin0000 時間: 2024-1-2 16:26
RAID 1係可靠, 但Raid1 出事無Backup就唔關Raid1 事
上星期先一單raid1下D:有10幾個file 0KB
作者: 010 時間: 2024-1-2 18:03
intel raid1 行左10年都冇事
amd 應該都唔會有乜問題
擔心下隻hdd ssd捱唔捱到咁耐先la

作者: wunit 時間: 2024-1-2 20:01
本帖最後由 wunit 於 2024-1-2 20:04 編輯
有時就係咁唔好彩, rebuild時可能唔係死多隻碟, 而係跳電.........
成組Raid-5(已死一隻)變晒foreign碟, 又import唔到
十幾年前在個工廠客度試過一次, 好彩部tape機真係backup到野
第一次用ca arcserve行bare metal recovery, 真係少D勇氣都行唔返出黎
作者: s84292 時間: 2024-1-2 20:10
本帖最後由 s84292 於 2024-1-2 12:32 編輯
唔好扯到咁遠, RAID 1 又唔洗rebuild
重要資料同SERVER ,同做重要野時有UPS是常識吧~
我怕死公司所有ROUTER/ NAS 同SERVER都係雙PSU, 市電+ UPS
死PSU我都唔驚, 死板就無計~好在呢十年都未死過
RAID 5 我自己一直堅持係3+1,咁壞2隻都唔怕
依家新SERVER我都係行6碟 RAID 6,不過都仲係堅持係硬RAID卡,
除左買左S記D NAS 冇得選一定係軟RAID,SHR2
但無論點都做, 我都係SET每晚做一份自動備份
作者: Miipp 時間: 2024-1-2 20:15
個帖一開始已比人騎劫左扯到無雷公咁遠,唔爭在
作者: rabbit82047 時間: 2024-1-2 20:51
回覆 35# wunit
上面d廠停電係家常便飯,咁都唔加 ups 真係講唔過

作者: ricky1992 時間: 2024-1-3 19:47
其實windows軟raid係咪會好過onboard raid呢?
純儲data計
作者: rabbit82047 時間: 2024-1-3 22:36
回覆 39# ricky1992
用 os 自帶 raid,好處係唔洗跟 hardware,換板都用得返
不過 windows 個 storage space 個人唔太敢用(信唔過 m$),要 raid 我都係 file server 用 mdadm/btrfs 起
windows 就唔會行 raid 平定時 backup 過去 file server
作者: Miipp 時間: 2024-1-4 10:02
回覆 ricky1992
用 os 自帶 raid,好處係唔洗跟 hardware,換板都用得返
不過 windows 個 storage ...
rabbit82047 發表於 2024-1-3 22:36
又係當左 raid1 係 raid5/6
作者: rabbit82047 時間: 2024-1-4 13:03
係咩?
我 file server 有起 raid1 & raid5,都係 btrfs
因為 cow 特性,斷電影響不大,唔需要買 raid card + 電池
家用算 ok,反正又唔算太 critical
作者: Miipp 時間: 2024-1-4 13:30
係咩?
我 file server 有起 raid1 & raid5,都係 btrfs
因為 cow 特性,斷電影響不大,唔需要買 ra ...
rabbit82047 發表於 2024-1-4 13:03
唔係咩
你 d 回覆都唔係針對 raid1
作者: polarhei 時間: 2024-1-4 13:41
回覆 4# icefire
梗係啦,咪管方式。
作者: rabbit82047 時間: 2024-1-4 15:20
回覆 43# Miipp
我只係好概括咁講 raid,又真係無針對 raid1 黎講既

