Board logo

標題: [光碟機] 十幾年前燒既DVD好多都read唔返 [打印本頁]

作者: 一男子    時間: 2023-5-29 20:15     標題: 十幾年前燒既DVD好多都read唔返

有imation,verbatim,三菱都係咁,個底打晒交叉,當年諗住買三菱質素會好啲,點知一樣係咁
作者: kofz    時間: 2023-5-29 23:56

有imation,verbatim,三菱都係咁,個底打晒交叉,當年諗住買三菱質素會好啲,點知一樣係咁 ...
一男子 發表於 2023-5-29 20:15

光碟本來就唔啱用嚟長期儲data

via HKEPC IRF 5.1.14 - Android(5.1.2)
作者: GIS    時間: 2023-5-30 00:08

其實當年 燒時都預左
果時基本上 係 預可以 2- 3 年後都READ 到
不過 有樣野最吹脹
其實好多野 燒左 根本 都 無再 READ 過
基本上 好多時用途都係 短暫 俾 FILE 人 唔駛下下 用 56 K MODEM 慢慢傳
當 USB 手指 出現其實 都 差唔到 取代 左 燒碟 最常用果下
至於 燒黎儲 基本上 之前 清屋 睇番 大約 10 年 左右 都 離晒碟 或者 變型碎碎地
不過最搞笑都唔係D 燒碟
其實 係部 CD ROOM  我清D 碟 時 基本上部 PC 一早 無左 ROOM
記得 十年前 最尾 買左 部 外置 以備有時 真係 要 燒一隻 半隻 碟 同 真係有 碟要 READ 用
買番黎 用 左 都唔知 有 無二十次
唔好話 USB 手指 其實 黎到 而家 網速 無線 都好快 下
基本上 好多 FILE 可以 直接雲
以前我都好LIKE 買 手指  買得最多 既 時期 係 16G 左右
一年 都會追下 款買幾隻
上一次我買手指都差唔多 數番去 5-6 年前 買既 128G   近年返而買多左 SSD500G - 1 T 果D 外置多
而家真係主要用 會 更新 會 傳既 多數都係直接 用 雲
作者: ^.^    時間: 2023-5-30 00:40

我記得十年前已經有人討論過,個時仲有人信燒DVD 擺床下底,
第時可以留返比D孫仔睇

我20年DATA都係靠硬碟黎KEEP住,前前後後都幾歷過十幾隻硬碟先KEEP到今日。
樓主想住幾蚊雞就可以KEEP一世?
作者: ^.^    時間: 2023-5-30 00:42

擺係硬碟,每次過DATA都已經有LOSS。
20年既相都開始有一半畫面,無左另一半畫面

作者: ricoyoki    時間: 2023-5-30 00:53

剛上星期攞番20年前快逃美啲photo cdrom做backup,好彩全部整齊read到。
作者: kofz    時間: 2023-5-30 02:04

剛上星期攞番20年前快逃美啲photo cdrom做backup,好彩全部整齊read到。
ricoyoki 發表於 2023-5-30 00:53

濕度好影響光碟壽命

via HKEPC IRF 5.1.14 - Android(5.1.2)
作者: cyberyeah    時間: 2023-5-30 06:16

有imation,verbatim,三菱都係咁,個底打晒交叉,當年諗住買三菱質素會好啲,點知一樣係咁 ...
一男子 發表於 2023-5-29 20:15

一出Winxp可以用usb裝就無用光碟機了,差不多廿年無用

via HKEPC IR 5.1.14 - Android(5.1.2F)
作者: 一男子    時間: 2023-5-30 11:44

擺係硬碟,每次過DATA都已經有LOSS。
20年既相都開始有一半畫面,無左另一半畫面
...
^.^ 發表於 2023-5-30 00:42

我都試過有啲相冇左一半,點會咁
作者: 一男子    時間: 2023-5-30 11:45

剛上星期攞番20年前快逃美啲photo cdrom做backup,好彩全部整齊read到。
ricoyoki 發表於 2023-5-30 00:53

CD-R真係keep得耐啲,我有啲二十幾年前燒嘅CD-R都仲read到
作者: hoho1986    時間: 2023-5-30 16:07

CD-R真係keep得耐啲,我有啲二十幾年前燒嘅CD-R都仲read到
一男子 發表於 2023-5-30 11:45


同樣12cm,CDR得700MB,DVD 4.7G,邊個容錯多D。
作者: 魔鬼魚    時間: 2023-5-30 19:49

same!

年尾要收垃圾費前扔咗佢
都成十幾筒
作者: should    時間: 2023-5-30 19:55

我個D完全冇事
作者: eastaegis122    時間: 2023-5-31 00:16

希望d碟樓主救得返
作者: ericauky    時間: 2023-5-31 10:11

擺係硬碟,每次過DATA都已經有LOSS。
20年既相都開始有一半畫面,無左另一半畫面
...
^.^ 發表於 2023-5-30 00:42



   


擺在hdd都死file,好sad
作者: s84292    時間: 2023-5-31 10:41

本帖最後由 s84292 於 2023-5-31 10:44 編輯
我都試過有啲相冇左一半,點會咁
一男子 發表於 2023-5-30 11:44


消磁,爛file
長期存放請不要直接擺file
要用備份軟件起壓縮映像,並且要set 冗餘ecc
(除非檔案系統本身有呢個功能)
正如Server 每日備份都唔係直接抄檔,係會做映像
除左功能慳位上的考慮,映像算法容許佢地有一定程度爛檔後修復的可能性
作者: jda    時間: 2023-5-31 11:03

普通CDR本身都唔keep得耐, 可能都係幾年貨仔.
但有一種archive專用CDR聲稱可以keep 100年, 貴好多倍.
DVD同BD唔知有無對應產品, 無留意了.
不過我諗好快有碟都無機讀.
就好似以前MO disc同音樂MD咁.
作者: Miipp    時間: 2023-5-31 12:27

我個D完全冇事
should 發表於 2023-5-30 19:55


+1
靚碟及 cheap 碟 so-hot 之類個 d 都讀到, 只係隨便擺櫃桶.

樓煮 d 碟問題, 是否用好差的 dvd-writer 燒? 及/或儲存環境好差? 比太陽照到或好潮濕之類
作者: java2    時間: 2023-5-31 12:47

CD唱片都係十幾年都仲read 到, 可能CDR/CD 容量細

CD-R真係keep得耐啲,我有啲二十幾年前燒嘅CD-R都仲read到
一男子 發表於 2023-5-30 11:45

作者: 樓主    時間: 2023-5-31 13:26

唔好講碟, 依家有無機可以用黎讀都係問題
作者: lalawoo    時間: 2023-5-31 13:28

機就一定有
作者: Yuejing    時間: 2023-5-31 13:52

我公司十多年來燒了過萬片 DVD+R (三菱 Azo),定期有作抽樣檢查,一些問題也沒有
作者: java2    時間: 2023-5-31 14:02

抽樣檢查

我公司十多年來燒了過萬片 DVD+R (三菱 Azo),定期有作抽樣檢查,一些問題也沒有 ...
Yuejing 發表於 2023-5-31 13:52

作者: java2    時間: 2023-5-31 14:03

大把USB DVD ROM/writer 啦

唔好講碟, 依家有無機可以用黎讀都係問題
樓主 發表於 2023-5-31 13:26

作者: 樓主    時間: 2023-5-31 14:29

大把USB DVD ROM/writer 啦
java2 發表於 2023-5-31 14:03

有係有, 但為左1, 2隻碟 買舊USB DVD Rom, 令自己好似又買左舊垃圾返屋企
作者: Yuejing    時間: 2023-5-31 14:35

抽樣檢查
java2 發表於 2023-5-31 14:02


當然是抽樣檢查,沒可能(亦沒需要)是 exhaustive checking
作者: ray7a7    時間: 2023-5-31 15:00

而家新機箱好多都冇左5.25位
比番一個我都好呀

via HKEPC Reader for Android
作者: kean23    時間: 2023-5-31 16:51

我嗰啲imation 冇事
作者: hoho1986    時間: 2023-5-31 16:58

CD唱片都係十幾年都仲read 到, 可能CDR/CD 容量細
java2 發表於 2023-5-31 12:47


唱片係壓片,唔係燒錄落記錄層。燒碟通常記錄層損壞。
作者: 一隻人    時間: 2023-6-1 09:03

而家新機箱好多都冇左5.25位
比番一個我都好呀  

via HKEPC Reader for Android ...
ray7a7 發表於 2023-5-31 15:00


正常USB 3都能上500MB的年代了(我就不用3.2欺負人了)
非特定客群像要用TAPE機的誰需要5.25吋
作者: 一男子    時間: 2023-6-2 23:15

+1
靚碟及 cheap 碟 so-hot 之類個 d 都讀到, 只係隨便擺櫃桶.

樓煮 d 碟問題, 是否用好差的 dvd-writer ...
Miipp 發表於 2023-5-31 12:27

我諗唔關儲存位置事,係關批次事,有啲TEAM 5同MEDIA放響同一個位都讀到,就係有一批imation ipro全軍覆沒,仲有一批verbatim又係咁,SOHOT又係有一批50隻全死,另外一批又冇事
作者: Miipp    時間: 2023-6-3 10:26

我諗唔關儲存位置事,係關批次事,有啲TEAM 5同MEDIA放響同一個位都讀到,就係有一批imation ipro全軍覆沒 ...
一男子 發表於 2023-6-2 23:15


ching 個 DVD writer 有問題?

遇到咁多個牌子, 咁多個唔同批次有問題, mark6 頭獎都無咁難中喎
作者: 一男子    時間: 2023-6-3 16:59

ching 個 DVD writer 有問題?

遇到咁多個牌子, 咁多個唔同批次有問題, mark6 頭獎都無咁難中喎 ...
Miipp 發表於 2023-6-3 10:26

試過同一段電視片同一部機燒,一隻燒做DVD-video用verbatim,一隻用sohot當資料燒,verbatim嗰隻死咗,sohot嗰隻正常,睇嚟嗰期啲verbatim質素好差
作者: Miipp    時間: 2023-6-3 17:21

試過同一段電視片同一部機燒,一隻燒做DVD-video用verbatim,一隻用sohot當資料燒,verbatim嗰隻死咗,soh ...
一男子 發表於 2023-6-3 16:59


我未買過一隻 verbatim 差的

或者你個單位地磁場太勁,或者風水唔好
作者: 一男子    時間: 2023-6-4 12:34

我未買過一隻 verbatim 差的

或者你個單位地磁場太勁,或者風水唔好
Miipp 發表於 2023-6-3 17:21

睇返原來唔係verbatim,係三菱同imation
作者: mummymad    時間: 2023-6-6 21:43

一次燒個d dvd好似都無事,出事都係多次燒個d
作者: freefdhk    時間: 2023-6-7 20:13

聽講燒碟倍速越高
越容易擺到爛檔讀唔到。
作者: C_Law    時間: 2023-6-7 21:52

有imation,verbatim,三菱都係咁,個底打晒交叉,當年諗住買三菱質素會好啲,點知一樣係咁 ...
一男子 發表於 2023/5/29 20:15


當初用什麼速度燒碟?

我一向不用無牌子賤價碟。

至於有牌子的碟,無論平價到中價都用,+R 又有,-R 都有。燒碟只會用部 Writer 最慢的速度去燒,燒完都只係成疊放返入個筒,一筒二筒放係不會有太陽直射的地方。

2000 年代燒落的 DVD 碟、1990 年代燒落的 CD-R 都,至今都無問題。
(當然,燒燒埋埋太多碟,無逐隻拎出來試,但會有幾十隻特別鍾意的音樂 CD、音欒會 DVD,起碼年年都有拎出來播幾次,暫時都未遇過死碟。)
作者: C_Law    時間: 2023-6-7 22:11

試過同一段電視片同一部機燒,一隻燒做DVD-video用verbatim,一隻用sohot當資料燒,verbatim嗰隻死咗,soh ...
一男子 發表於 2023/6/3 16:59


所謂「死咗」係什麼意思?
完全讀不到?還是仍然播得到但容易亂跳線或者會好多起格仔?
作者: ray7a7    時間: 2023-6-8 11:58

正常USB 3都能上500MB的年代了(我就不用3.2欺負人了)
非特定客群像要用TAPE機的誰需要5.25吋 ...
一隻人 發表於 2023-6-1 09:03

可以不用,但不能沒有,原生放係到,唔使再駁 USB

同埋5.25吋真係用唔著,淘佬有變架,一個5.25吋變到1個3.5吋+2個2.5吋 BAY位

via HKEPC Reader for Android
作者: 一男子    時間: 2023-6-8 19:11

所謂「死咗」係什麼意思?
完全讀不到?還是仍然播得到但容易亂跳線或者會好多起格仔? ...
C_Law 發表於 2023-6-7 22:11

係播得到跳格
作者: Yuejing    時間: 2023-6-8 19:17

係播得到跳格
一男子 發表於 2023-6-8 19:11


用什麼方法播?
電腦 DVD drive?  DVD 機?
有沒有試過用其他 DVD drive?
作者: hetzer    時間: 2023-6-18 08:01

睇到呢個topic,八卦吓揾返隻1998年燒的Kodak金碟,100%正常工作。當年是剛剛黃金有CDR機買,記得是SCSI一倍速機,連埋張卡要千幾蚊,碟記得係30皮一隻,一隻一隻買的。

via HKEPC Reader for Android
作者: chanman60    時間: 2023-6-18 09:20

I used 8x to write DVD disk, most of them are still readable.
Don't use high speed to write disks.
作者: eric6a01    時間: 2023-6-18 11:46

哎,試過AZO染料DVD,
連M-Disc都試過,始終都係有啲讀唔番!
已經對燒錄光碟完全失望

依家我做Backup,係2隻HDD,
同埋Google Drive 2TB + Dropbox 2TB
作者: JourneyEast    時間: 2023-7-13 12:20

我以前燒落既DVDR,
好多都直情認唔到隻碟,
但認到果啲碟就正常播到無乜跳格

其實有無可能係部blueray driver問題?
本身極少用
作者: tommijai    時間: 2023-7-15 15:38

全部CD,DVD都得....全部10幾廿年
不過copy哂D野去cloud同hdd之後個外置usb dvd就連D碟一齊掉哂
作者: Baggio3go    時間: 2023-7-16 01:49

見到個post, 都用左成個星期check 下以前燒落既 CD-R DVD 碟有冇事
幾百隻碟, 有平有貴, 全部冇事, 係有一隻讀得好慢, 最後都讀得晒隻碟
我記得以前係用最高速燒碟, 二十年都冇事
讀唔返應該係放既位置有問題
作者: Vincent2006    時間: 2023-7-16 12:37

2x年前買過一筒50隻V牌DVD-R, 每10隻一種顏色,幾年後已全軍覆沒,反而有D土炮用左>20年重讀到,
可能D五彩碟係假貨,好在仲有HDD backup
作者: pc1668    時間: 2023-7-16 16:52

依家我做Backup,係2隻HDD,
同埋Google Drive 2TB + Dropbox 2TB
eric6a01 發表於 2023-6-18 11:46


My backup approach: HDDs and Onedrive (from M365 family, 1TB x 6)
作者: benchan2541    時間: 2023-7-16 18:13

長放唔通電 hhd , ssd,
都有機會read唔返
作者: C9_1    時間: 2023-7-25 15:55

藍光碟會唔會好D?
除左擺NAS, 我諗都要抄多份落碟
作者: pc1668    時間: 2023-7-25 17:44

本帖最後由 pc1668 於 2023-7-25 17:46 編輯
長放唔通電 hhd , ssd,
都有機會read唔返
benchan2541 發表於 2023-7-16 18:13


encrypt and upload important files to cloud

ps. local backup is still required (HDD / SSD)
作者: Anthony2005    時間: 2023-7-27 04:40

睇返原來唔係verbatim,係三菱同imation
一男子 發表於 2023-6-4 12:34
「威寶」本身就係「三菱」既副牌
作者: Anthony2005    時間: 2023-7-27 04:50

回覆 43# hetzer 當年「吉碟」本身已經貴
千禧年前既燒碟機仲要未有「防燒死技術」 (burn proof)
每次燒碟都係一場「賭博」
(如果行 scsi 就相對穩定但部機連配套又偏貴)
作者: harryytm    時間: 2023-7-29 01:06

本帖最後由 harryytm 於 2023-7-29 01:36 編輯
藍光碟會唔會好D?
除左擺NAS, 我諗都要抄多份落碟
C9_1 發表於 2023-7-25 15:55


BD-R HTL 用 phase change alloy 做記錄層
同 CD-R 同 DVD-R 用嘅染料式記錄層唔一樣
染料屬於有機化學物質好易會退色
令寫上去啲數據無咗

BD-R LTH 係後來有啲廠嘗試用返 CD-R 同 DVD 嘅染料式記錄層
去降低 BD-R 生產成本
但下場同 CD-R DVD-R 一樣
燒過之後嘅 BD-R LTH 幾年後會自動變成吉碟
作者: kadon    時間: 2023-7-29 05:47

我啲照片碟都無事 但都係即刻用硬碟造多個backup
作者: penay    時間: 2023-8-12 17:44

本帖最後由 penay 於 2023-8-12 17:51 編輯

執屋嗰陣摷到啲舊Dvd-r碟各測試一隻
verbatim 2005年成功完全讀取
sohot 2006年 有啲檔案讀唔到(貪平雜牌碟奶嘢)
綠色底圖案cd-r 2006年成功完全讀取
作者: td618    時間: 2023-8-13 01:44

消磁,爛file
長期存放請不要直接擺file
要用備份軟件起壓縮映像,並且要set 冗餘ecc
(除非檔案系統本身 ...
s84292 發表於 2023-5-31 10:41



   有無咩教學?想知邊啲軟件有得set ecc
作者: s84292    時間: 2023-8-13 20:22

本帖最後由 s84292 於 2023-8-13 20:29 編輯
有無咩教學?想知邊啲軟件有得set ecc
td618 發表於 2023-8-13 01:44


RAR 壓縮加復原記錄(recovery record), 加3-5%左右
那之後就可以允許一定量的損壞
預設WINRAR 係1%左右, 如果怕就提高,但檔案相對會大返少少

如果係HDD 備份, 外置硬碟用EXT4 或者NTFS 呢類帶檔案日誌的檔案系統
可以再允許少量的磁區損壞
作者: fred2088    時間: 2023-8-14 00:10

已經將過百隻 十多年前的 CD-R 抄回 HDD, 好彩抄到 (可以長期放在冷氣房)





歡迎光臨 電腦領域 HKEPC Hardware (https://h1.hkepc.com/forum/) Powered by Discuz! 7.2