Board logo

標題: 何謂Bike Fitting?Bike Fitting 體驗全面睇 [打印本頁]

作者: sunhikari    時間: 2015-7-6 13:54     標題: 何謂Bike Fitting?Bike Fitting 體驗全面睇

本帖最後由 sunhikari 於 2015-7-7 00:12 編輯

話說小弟之前踏單車時,因為咁到不舒適(腳板痳痺、背部不適)........
在FACEBOOK的單車群組找人推介做Bike Fitting的人士,有幸在一名業餘單車隊的隊員(唔好問我係邊一個,因為係網上結識+無見面,但看過他的相片的確是業餘單車隊的隊員 )的推介下,找了一位不錯的Bike Fitting技師(我都唔知點稱呼佢個位置好 )
有感而發,因為太多人看踩單車、Bike Fitting看得太簡單,所以出一個體驗文給大家加深認識一下Bike Fitting的過程

先講明一點,如果本身無做開高強度運動/心肺功能唔太足夠的話,做Bike Fitting是會非常累人的

下圖是小弟的單車上了器材時的樣子:


大量用作調較用的零件:


而今次工作室用的系統叫作Retül(稍後會加以介紹):


小弟第一次進行FITTING前,會做少少「問診」程序拿資料,例如身高、踩車時間、踩車是有否不適等
收集完資料後就會開始做一點簡單的熱身來看用家的柔軟度,肌肉使用方式等資料,如果發現有問題的,技師會加以指導
然後就會叫用家作一些輕鬆的步行,採集用家的步行姿勢,以便調整鞋碼,並教授個人調整鞋碼的知識

第二部份,是技師按照用家的初期資料嘗試調節車架的零件(即坐桿、坐墊、龍頭等零件)
而小弟撞到的問題是,技師說我的坐桿偏高,但又係最常見買到的350MM坐桿,但卻已經插到車架的底部仍然是偏高,而且剛好該工作室沒有鋸碳纖用品用的鋸,但幸好的是該工作室找到一條較短的坐桿,可以用作調較用
在這裏有一個教訓是,如果可以的話,坐桿真的買鋁合金好,否則真的要鋸的時候會容易遇上麻煩

初步調較完畢後,技師會叫你騎一下看看你的騎行姿勢及用力是否正確及是否調整

這是調較前的:

技師稱這個姿勢為「手直車手」
相信一般用開水平把手轉公路把手是會出現的姿勢問題,而最後技師教了正式公路車手一般會用的姿勢來減輕騎車時的身體壓力,致於詳細理論就不多說了,而技師亦給了數張一般車手的姿勢給小弟參考:

而這個是調較後的姿勢:


好了,說完姿勢的調教,就到了真正的單車調教了
而在解說單車調教前,我會先由IT人的角度說明一下Retül這個系統(器材名有機會不準確,不要打頭 )
Retül是由電腦軟件、一個類似motion capture的感應儀器和一個電子點擊棒所組成
而技師會接觸用家的肌肉找尋你的關節位貼上感應器,然後會把數據記錄入系統內給技師參考及說明
如果女士們都想做的,要先考慮你是否介意男技師會碰觸閣下的肌膚
貼上感應器後用家就要開始踩車,為了採集數據,每邊(你的左邊及右邊)會先收集你的數據3次,休息調教後會再收集你的數據3次,左右兩邊合共12次,而這套系統,技師要求是做測試時踏頻要保持最少90以上才會有參考價值,故體能/心肺功能較差的人士在做完BIKE FITTING時會非常疲累的
當做完頭3次的數據採集後,技師會跟你講現有的平均數值上是否合格,及是否額外的微調,然後就會再進行第二次的數據採集
做完一邊便會做另外一邊,做法會跟之前的是一樣

而小弟的結果是........車架調較上是合格,但左腳畫圓的情況較差,技師說有3個方法可以改善:
1.訂專門零件延長腳踏的左右邊(這個連技師都不太推薦)
2.長期做改善用的熱身運動改善肌肉的使用方法
3.減肥,因為小弟比較肥,肥肉會頂着大蹆,不利於騎行

而小弟會集中做2跟3去改善

順帶一提,技師有提及用踏頻踩車跟純用力量踩車有何分別
純用力量踩車需然最直接感受到用力量推單車的力量,但卻只會消耗肌肉裏的氧氣,如果吸氧不足,會令加速變得辛苦,而用踏頻的話,需然較難感受到單車加速的感覺,但卻要會消耗體內的卡路里去運行,故對減肥有幫助外,亦較易長期維持高速

最後,技師會用電子點擊棒點擊單車各位置,以記錄單車的大約形狀大細

小弟送上自己的報告,給大家參考一下

車架調節後數據:


左腳數據:



右腳數據:



然後調教好後再踩車約1-2個月再做第2次調整....
多謝收看
作者: plusyau    時間: 2015-7-6 15:05

死圖
作者: sunhikari    時間: 2015-7-6 15:28

死圖
plusyau 發表於 2015-7-6 15:05


已改了,看看有沒有問題
作者: s200201434    時間: 2015-7-6 21:41

師兄好有心
作者: coppermine    時間: 2015-7-6 22:20

師兄做完fitting後踩車有冇咩唔同咗? 係咪快d?
作者: 勁爆小朋友    時間: 2015-7-6 22:26

本帖最後由 勁爆小朋友 於 2015-7-6 23:19 編輯

師兄好有心

阿黃係近期公認做fitting有心機的fitter
作者: sunhikari    時間: 2015-7-6 23:36

師兄做完fitting後踩車有冇咩唔同咗? 係咪快d?
coppermine 發表於 2015-7-6 22:20


明顯係踩得舒服左,同易發力左,容易有覺得踩快左的感覺
但一定要按指示操練同改進才會持續性有效
否則只係快得個一時而已

師兄好有心

阿黃係近期公認做fitting有心機的fitter
勁爆小朋友 發表於 2015-7-6 22:26

佢係fitting個陣比左好多有用的建議點樣去操
老實講佢真係fit得好有心機
作者: fong-tai    時間: 2015-7-7 21:24

請問大約幾錢?
作者: sunhikari    時間: 2015-7-7 23:30

請問大約幾錢?
fong-tai 發表於 2015-7-7 21:24


唔多講了,費事比人話賣廣告⋯⋯
作者: 新遺失戰艦    時間: 2015-7-8 00:34

唔多講了,費事比人話賣廣告⋯⋯
sunhikari 發表於 2015-7-7 11:30 PM


無所謂既
我無記錯既話係$1.6k
作者: sunhikari    時間: 2015-7-8 01:48

無所謂既
我無記錯既話係$1.6k
新遺失戰艦 發表於 2015-7-8 00:34

係$1.6k
Fitter話遲d會加價
作者: coppermine    時間: 2015-7-8 10:09

香港仲有邊間用Retül 做Fitting?
作者: k2002    時間: 2015-7-8 11:03

明顯係右腳用力 同我一樣

Nice Review
作者: sunhikari    時間: 2015-7-8 11:40

本帖最後由 sunhikari 於 2015-7-8 11:44 編輯
係$1.6k
Fitter話遲d會加價
sunhikari 發表於 2015-7-8 01:48


個FITTER通知我,話7月1日開始會加價,如有需要詳情可PM再問
作者: sunhikari    時間: 2015-7-8 11:54

香港仲有邊間用Retül 做Fitting?
coppermine 發表於 2015-7-8 10:09


好似全港有呢套野的人唔係咁多,大約話數目係一隻手都數得晒,仲要識PRESENT數值的人,可能唔會好多
作者: sunhikari    時間: 2015-7-8 11:54

明顯係右腳用力  同我一樣

Nice Review
k2002 發表於 2015-7-8 11:03



    所以要認真的去改......
作者: k2002    時間: 2015-7-8 11:58

我細餅 + 14~18T, 90+ rpm
係郵輪練左一排 應該有D改善
作者: coppermine    時間: 2015-7-8 22:25

我細餅 + 14~18T, 90+ rpm
係郵輪練左一排  應該有D改善
k2002 發表於 2015-7-8 11:58



  試下提高到100+ rpm
作者: coppermine    時間: 2015-7-8 22:43

如果我主攻上山咁fitting係咪會有d唔同?
作者: k2002    時間: 2015-7-8 23:16

回覆 18# coppermine

其實可以120 左右都穩定, 但肌力不足...
作者: 勁爆小朋友    時間: 2015-7-9 01:30

如果我主攻上山咁fitting係咪會有d唔同?
coppermine 發表於 2015-7-8 22:43



主要會係Stem可以set高d
因為Stem/handle bar越低個人會趴得越低越破風
但越低對爬岥時身體既負擔越大 (平路時都會較大負擔, 但爬岥時更明顯)
所以爬岥型車架既Head Tube通常比平路車架高
作者: sunhikari    時間: 2015-7-9 13:14

如果我主攻上山咁fitting係咪會有d唔同?
coppermine 發表於 2015-7-8 22:43

主要會係Stem可以set高d
因為Stem/handle bar越低個人會趴得越低越破風
但越低對爬岥時身體既負擔越大 ( ...
勁爆小朋友 發表於 2015-7-9 01:30


概念上錯左
係fitting上,係無話架車係for上斜定平路
正確黎講,fitting的目的叫做偏向醫學性,係以「車手係踩車時踩得舒服」為最大目的
所以係fitting上,fitter係採用平均值
以達到車手踩車時踩得舒服,更能發揮車的真實性能
咁當然你最好問問fitter,如果要專攻上斜時係fitting上有乜改變或留意,咁會好d
作者: 勁爆小朋友    時間: 2015-7-9 14:30

本帖最後由 勁爆小朋友 於 2015-7-9 14:36 編輯
概念上錯左
係fitting上,係無話架車係for上斜定平路
正確黎講,fitting的目的叫做偏向醫學性,係以「 ...
sunhikari 發表於 2015-7-9 13:14



又唔可以話你錯, 因為 fitting 係有目標性的
度晒身有左數據後, 車架每個可調教既位置都有一個range係適合你身體 (少既可以係5mm margin, 也可大至30~40mm margin)
o係個range入面你set幾多就視乎你既目標, 要快要低風阻個setting自然會較極端進取也會無咁舒服, 以舒服為主自然會無咁趴, "車手係踩車時踩得舒服為最大目的" 就係講緊哩個range, 但range之中也有目標性分別, 參考番你個fitting report會見到 Riding Style 定位係 Recreational, 即係較舒適既目標

跨張d講, 你提及過既"手直車手"踩法不代表唔舒服, 因為人係會因應感覺自我調整到一個自已覺得最舒服既姿勢, 但哩個姿勢未必係最efficient, 所以才有做fitting既需求, 冒求搵到最適合你身體果個fitting range
至於我話爬岥可以set高d stem也是哩個原因, 車既fitting唔係fix死的, 係可根據唔同情況及車手身體改變而調教, 踩平路好多人都會盡量set到部車較低風阻而唔介意舒適度降低, 但基於上斜車身重心同發力角度改變, 同樣setting確實會增加身體負擔及影響發力, 相對上Head Tube較高或Handlebar height較高既setting在舒適及效率上絕對有利於爬岥
車架設計方面當然還有好多野令爬岥架在爬岥優於平路架
視乎你既個人經驗可能會對兩種車架既分別無咁重視, 我自已也覺得分別未大到平路架上山一定慢
但車既setting對平路或爬岥確實有不可忽視既影響
以唔同setting踩多幾次東涌道或波波應該有助體會哩個分別
作者: 勁爆小朋友    時間: 2015-7-9 14:46

又唔可以話你錯, 因為 fitting 係有目標性的
度晒身有左數據後, 車架每個可調教既位置都有一個range係適 ...
勁爆小朋友 發表於 2015-7-9 14:30


補充少少, 雖然setting上高Handlebar height 係有助爬岥,
但有無需要因應路段而每次調教setting就因人喜好了
始終有d人會較講究, 而我係懶既人, 爬岥時係辛苦d但也好少為爬而改setting
也可考慮長期set高d, 畢竟不是專業又無車隊技師支援, 平路擋風少少也差不了幾多
作者: 新遺失戰艦    時間: 2015-7-9 22:15

本帖最後由 新遺失戰艦 於 2015-7-9 22:26 編輯
香港仲有邊間用Retül 做Fitting?
coppermine 發表於 2015-7-8 10:09 AM


仲有一間貴好多
叫Frid_y Bikefit
呢個人中港台三邊走, 有bike fitting 認證資格
好多bike fitter 都係佢既學生
作者: 新遺失戰艦    時間: 2015-7-9 22:25

又唔可以話你錯, 因為 fitting 係有目標性的
度晒身有左數據後, 車架每個可調教既位置都有一個range係適 ...
勁爆小朋友 發表於 2015-7-9 02:30 PM


補充少少
爬波架通常會有高少少既head tube
主要係為左呼吸道可以伸直少少, 改善呼吸效率
作者: 勁爆小朋友    時間: 2015-7-9 23:32

補充少少
爬波架通常會有高少少既head tube
主要係為左呼吸道可以伸直少少, 改善呼吸效率 ...
新遺失戰艦 發表於 2015-7-9 22:25



agree
作者: yuettoi    時間: 2015-7-10 00:06

仲有一間貴好多
叫Frid_y Bikefit
呢個人中港台三邊走, 有bike fitting 認證資格
好多bike fitter 都係佢 ...
新遺失戰艦 發表於 2015-7-9 22:15

有朝一日想試fitting, 我一定會揾佢, 畢竟比起本地fitter, Fri~經驗更豐富, 但接近雙倍價錢.
作者: 新遺失戰艦    時間: 2015-7-10 00:52

有朝一日想試fitting, 我一定會揾佢, 畢竟比起本地fitter, Fri~經驗更豐富, 但接近雙倍價錢. ...
yuettoi 發表於 2015-7-10 12:06 AM


無記錯既話.$3.2k
作者: keiya345    時間: 2015-7-14 18:10

我都係搵呀黃FIT
佢算幾有HEART
作者: alienyung    時間: 2015-7-15 09:33

呀黃FIT ....good good goood !
作者: jacky912    時間: 2015-7-16 16:38

本帖最後由 jacky912 於 2015-7-16 16:39 編輯

bike fit應該就住個人的能力去做,我做bike fit那間都會睇我柔軟度,
閣下set到咁趴,個肥肚腩頂住對腳,你真係踩到?正常來講會好頂。。。
作者: sunhikari    時間: 2015-7-16 16:52

bike fit應該就住個人的能力去做,我做bike fit那間都會睇我柔軟度,
閣下set到咁趴,個肥肚腩頂住對腳,你 ...
jacky912 發表於 2015-7-16 16:38



    我係趴前左D姐,可以唔前趴咁前
但講真一句,我比佢FIT完,好多位置真係易發力左,感覺好踩左,係事實黎
作者: bicycle_bicycle    時間: 2015-7-17 17:32

踩得RB有心玩,應該去FIT下的
踩摺車仔如我就唔洗啦
作者: acog    時間: 2015-7-19 11:27

臨去富士山賽前都做左個 基本fitting...
反而被建議:
-set 高D個龍頭, set 後張seat, 同高D seat post,
我以前騎得太扒同太前 (我刻意模彷TT 車姿低風阻)
-另外加闊個腳踏, 換左張超濶168mm sworks romin  (股骨大... 普通長度變內彎)

代價7舊水 同另我千辛萬苦去用6800偷輕到 6.999kg 碟剎rb 夢碎
而且fit 完後唔夠時間從新鍛鍊肌肉同適應。

加闊腳踏 adapter
11391397_10153416836240917_3627585569567897984_n.jpg

Before :
11295940_10153361313445917_8187615485051705638_n.jpg
After
11423396_10153416835135917_6886224675018821415_n.jpg

圖片附件: 11391397_10153416836240917_3627585569567897984_n.jpg (2015-7-19 11:26, 58.97 KB) / 下載次數 179
https://h1.hkepc.com/forum/attachment.php?aid=1810787&k=2da1ae737c9604937e10f4030a69dcb5&t=1782500093&sid=tbAIy7Ntm



圖片附件: 11295940_10153361313445917_8187615485051705638_n.jpg (2015-7-19 11:26, 49.45 KB) / 下載次數 170
https://h1.hkepc.com/forum/attachment.php?aid=1810788&k=1e9501a8b9b53b10b7e0a568dc5b5a30&t=1782500093&sid=tbAIy7Ntm



圖片附件: 11423396_10153416835135917_6886224675018821415_n.jpg (2015-7-19 11:27, 91.8 KB) / 下載次數 158
https://h1.hkepc.com/forum/attachment.php?aid=1810789&k=db41341f65e5030698a8489408229237&t=1782500093&sid=tbAIy7Ntm


作者: QoQ    時間: 2015-7-20 16:19

真係專業!





歡迎光臨 電腦領域 HKEPC Hardware (https://h1.hkepc.com/forum/) Powered by Discuz! 7.2