作者: linuxlam 時間: 2012-5-25 02:35 標題: 由零開始打做自己專案NAS--XBMC影片資料庫設定及add-on--在#188
本帖最後由 linuxlam 於 2014-12-10 16:48 編輯
此貼不定期更新,看大家反應﹐但家中機NAS已經全部完成正左使用多時
進入2015年,此NAS原來已經使用超過三年,三年中壞過一個硬碟救返,DATA無失過,2014年中升級到 Ubuntu 14.04 SERVER 版,用USB測試所有功能後CLONE入NAS系統HD內,如新安裝可以直接用 Ubuntu 14.04取代文中Ubuntu 12.04
首先講講點解唔直接買市面上NAS機或FREE NAS軟件,而要自己攪
1. 市面上NAS更新嘛煩,好多時更新一兩次後就無左影(屋企之前有部正是)
2. 功能無法增加,簡單D講要個IPCAM錄影,好多舊NAS就無,同樣可能會有其他功能係現時未需要
3. 本人試過U-NAS / FREE NAS等軟件,無一能完全合我硬件及軟件要求
今次本人SET一部要有齊幾下功能,及其相關軟件,OS系統使用 Ubuntu 12.04 SERVER 版
1. IPCAM錄影 ------------ZoneMinder 完全免費,大部份IPCAM及USB WEBCAM可用,無限CAM數
2. SAMBA ----------------OS原生
3. BT----------------------utorrent 64BIT
4. WEB GUI SETUP-------webmin
5. WEB檔案相片管理-------ajaxplorer
6. RAID5-------------------DMRAID OS原生 (現改成mdadm,linux軟件raid5)
7. 1080電影PALYER--------XBMC (可放大陸ONLINE片)
睇完以上大家都知道,這是一部有NAS功能﹐完整LINUX SERVER
好啦入正題,先講硬件,今次使用機箱是以下這個
http://item.taobao.com/item.htm?id=6753171333

此箱比做團購萬由4 BAY大一點也貴一點,但好處係可以有一個正常PCI位及空間充足,
可用原廠CPU風扇,大部份RAID卡都安裝到(不包部份特長卡),
另箱內變速風扇,200W火牛齊備一次購買無需等團三日到貨全台灣制,計返條數唔係貴好多
到貨後先知機箱手工非常好
底版使用ASRock Z68M-ITX

.jpg)
好處係內建RAID5 / 7.1 聲道 / HDMI /1G LAN /USB3全齊
唔好係Intel® HD Graphics 2000/3000 及 Intel® Rapid Storage 只有LINUX 3.0核心才有完整DRIVER
也因此FREE NAS無法起機,U-NAS無法做1080PALYER,只有Ubuntu 12.04才能完成
到此,下次講機箱安裝及USB 安裝 OS
作者: linuxlam 時間: 2012-5-25 02:46
本帖最後由 linuxlam 於 2012-5-28 22:41 編輯
接上,首先聲明本貼並非硬件商打手文,所以不會有大量精美圖片
但對於一些安裝軟件或硬件上重點,會以手機拍小量相作說明之用
先講機箱,因為有網友對此箱也有興趣,所以上幾張,安裝後相片

機箱正面,有POWER RESET制,兩個USB2座,4個HD架帶鎖,另有拉動式扣

拉開扣彈出拉手

HD鑼絲在HD架下面,另有4個2.5吋HD鑼絲孔,好處係2.5吋無需另加放大架



火牛為短1U有190W電源24+4PIN﹐台灣牌子大陸制,HD電源2組4個舊白色,機箱4個HD架用一組兩個

HD架後,風扇及CPU風扇之間有一個很大空間方便走線



由於本人用原CPU風扇,可見在CPU風扇與HD架之間空位很小,所以在安裝底板時要非常小心,有機會斷底板下面金屬腳
個人經驗底板要由火牛那面放入會容易D,如果改用1U風扇就無問題啦
RAID5用的4個1T HD由HD架直落底板SATA座
我另加了一隻80G HD用來裝OS, 底板本身可安六個SATA﹐但有兩個是E-SATA,要由機外引線
因此加一張SATA卡﹐HD用了一塊藍色硬海綿固定
由圖片可以看到,如果安裝大的RAID卡可以1.5倍底板長,1.5倍HD厚

開機HD會有兩個綠色LED一個電源一個DATD(相當老土),機面POWER為藍色LED另紅色DATA指示燈

開機按Ctrl + i,進入intel rapid storage,把4個1T連在底板HD設為2.7T RAID5 HD

重新開機後按F2 進入底板BIOS設定,在SATA MODE內把底板SATA設為RAID
另這塊板SATA為速度為6G/S,如果另買6G/S RAID5卡,會相當貴
思前想後經驗所知其實死底板同死貴價RAID卡機會率差不多,最後用了底板SATA行RAID5省一筆,
到此硬件,及硬件RAID介紹基本完成,下次講安裝OS
作者: linuxlam 時間: 2012-5-25 02:46
本帖最後由 linuxlam 於 2013-4-15 21:58 編輯
接上寫安裝OS了,但會和上面用硬件raid (mdraid) 不同,今次用Linux software raid5 (mdadm)
原因在於我家中運行中的NAS被屋企人關了拖板,
在重新開機後,因硬件raid無後備電池存未寫DATA
做成DATA流失及Hard disk不同步,在系統rebuild時,很不幸再次被關了拖板,今次真的完蛋了
data無法再rebuild,只能自動由linux 神奇的EXT4日誌檔案系統,返回二天前景況
經此一敎訓,決定用software raid,因Linux software raid未同步data是存在其中一個Hard disk內的
因此就突然開關電腦,對data影響會更接近零,速度方面也很理想
(硬件RAID Hard disk對電壓也較敏感,火牛供電不足也會流失DATA)
##-----要安裝Ubuntu 12.04 SERVER 有兩個方法-----##
1. 用CDROM安裝,
2. 用USB安裝,用USB的當然是比較方便也省時
首先在windows電腦內下載以下軟件,
Universal-USB-Installer-1.9.0.0.exe
安上有1G 大的USB手指,打開後選擇
1. 選Ubuntu SERVER 12.04 installer
2. 選上後會出現下載鏈接﹐你可以真接下載ISO檔案,或按下方鏈接到Ubuntu.com用BT下載(iso檔大約700M)
3. 選上下載完的ISO檔,鏈接變為綠色
4. 選擇USB位置
5.自動格式化成FAT32 (完成的USB是可以用來開機)
最後按create,十分鐘左右完成
將做好的USB安在NAS機上,然後開機按F2進入BIOS設定內
1. 更改開機為USB boot
2. 在SATA MODE內把底板SATA設為AHCI (software raid用AHCI)
重新開機後,可按以下網站安裝OS
http://www.osyunwei.com/archives/3708.html
http://www.linuxidc.com/Linux/2012-04/59368.htm
原紅色連鍵失效,改用新連鍵
有幾個要點
1. 如果不想麻煩可以先別安上LAN線,這可以手動試定IP資料
2. 如果好似我把OS安裝在另一Hard disk內,那安裝OS時最好先別安裝4個1T Hard disk上架
(因對新手來說在webmin內安裝會更容易,但如果用硬件RAID就相反,因只可打指令設定,在安裝OS時掛上更好)
3. OpenSSH (remote安裝設定) / Samba (分享給win pc) 一定要選上,其他按自己需要
(新手最下的一行,手動設定軟件,就別選了)
安裝完成後重新開機,在Login打入安裝設定的user名及password,得到以下畫面
1. 你的nas主機ip 也就是家中其他電腦連上他的通道
2. 系統需要更新的軟件數
在家中其他電腦安裝以下軟件 putty
在這要指出我的nas是連在家中的上網無線route內,其他家中電腦也同樣連在該route上
isp----<--[家中wifi route]--<------nas
相信大部份網友家中都是相同情況,同時安裝OS前已經測試過所有電腦能經wifi route互通
以上三項資料填上,當然要和nas主機相同,然後按OPEN
同樣在Login打入安裝設定的user名及password,得出和上面Login後相同畫面
先建立LINUX 最高權限 root 的 PASSWORD
在Login後的putty,輸入以下指令 (把指令COPY,在putty內按滑鼠右鍵可以貼上指令)
sudo passwd root
會被要求再次輸入password,輸入後
輸入新的root 密碼同時確認
在此不妨學幾個linux基本指令
最最最基本指令關機 halt ,重新開機 reboot ,顯示檔案 ls -l ,進入文件夾 cd xxx ,所在位置 pwd
其他看這 (linux基本指令網站)
試完後,輸入以下指令
sudo nano /etc/apt/sources.list
輸入後得出以下
如果安裝Ubuntu你選的語言是英文,那會見到以上鏈接全是us,可以不變動
但如果選的是繁體中文,那會見到全是tw,在台灣下載軟件會相當慢,把他全改成hk會快得多
在nano內跳出是Ctrl + x 如有改動可按 Y 再按 ENTER 存檔,或Ctrl+o Enter to save
接著輸入以下指令,下載最新軟件清單
sudo apt-get update
##----安裝zoneminder----## (以下一行一指令,必需順序輸入)
如果無IPCAM錄影需要,可以跳過此項
sudo apt-get install zoneminder
sudo ln -s /etc/zm/apache.conf /etc/apache2/conf.d/zoneminder.conf
su root
adduser www-data video
cd /usr/src && wget http://www.charliemouse.com:8080/code/cambozola/cambozola-latest.tar.gz
tar -xzvf cambozola-latest.tar.gz
cp cambozola-0.92/dist/cambozola.jar /usr/share/zoneminder
一切無誤,zoneminder安裝完成,以下為zoneminder安裝相關網站
http://www.zoneminder.com
Zoneminder設定介面為 http://yourIP/zm
打開Login : admin ,password : admin
1. 顯示running,表示正常,如果為stop就有東西出錯
2. 設定,內有很多設定,日後再講
3. 增加ipcam (source下顯示紅色表示錯誤無法連上ipcam,橙色連上錄影有問題,綠色正常)
如果增加的ipcam需要user login格式是
http://username:password@You-IP_or_DNS:port/img/video.mjpeg
(紅色位置每個牌子ipcam各有不同)
##----安裝webmin,web gui設定----##
sudo nano /etc/apt/sources.list
打開後在最低加入二個新的鍵接
deb http://download.webmin.com/download/repository sarge contrib
deb http://webmin.mirror.somersettechsolutions.co.uk/repository sarge contrib
完成 Ctrl+o Enter to save ,跳出是Ctrl + x
cd ~
wget http://www.webmin.com/jcameron-key.asc
sudo apt-key add jcameron-key.asc
sudo apt-get update
sudo apt-get install webmin
完成後設定介面為 https://yourIP:10000/
login : root password : 上面設定的那個
如果要在同一台nas安裝bt軟件utorrent,那port: 10000 必需更改,我改的是 8000
1. webmin config 2. port and address 3. 10000 改作8000 4. save
完成得網址改成 https://yourIP:8000/
##-----utorrent 安裝-----##
utorrent有32/64 bit兩個版本,兩者不能共用由你download 的 ubuntu ISO檔可以看到amd64為64bit版
32 bit下載網址在 http://www.utorrent.com/downloads/linux
64 bit下載網址在 http://forum.utorrent.com/viewtopic.php?id=102110
cd ~
wget http://download.utorrent.com/linux/utorrent-server-3.0-ubuntu-12.04-27079.x64.tar.gz
sudo cp utorrent-server-3.0-ubuntu-12.04-27079.x64.tar.gz /opt/
cd /opt/
sudo tar -xvf utorrent-server-3.0-ubuntu-12.04-27079.x64.tar.gz
sudo chown -R root utorrent-server-v3_0/
sudo ln -s /opt/utorrent-server-v3_0/utserver /usr/bin/utserver
安裝完成後,做一個開機自動start,否則每次開機人手打入指令 sudo utserver
sudo nano /etc/init/utorrent.conf
把線內文字直接copy 入去
--------------------------------------------------
description "utorrent startup script"
author "Alanw"
start on (local-filesystems and started dbus and stopped udevtrigger)
stop on runlevel [016]
script
cd /opt/utorrent-server-v3_0/
exec su root -c "/opt/utorrent-server-v3_0/./utserver"
end script
-------------------------------------------------------
sudo ln -s /lib/init/upstart-job /etc/init.d/utorrent
到此utorrent安裝全部完成
鏈接網址為 http://YouIP:8080/gui
Login : admin Password: 無密碼
##----Linux Software Raid 安裝----##
sudo apt-get install mdadm
sudo apt-get install lvm2
由於版面太長,所以這里只講安裝,設定以後一個個補上
webmin 設定 raid5在 #65
##----Linux下監控CPU及Hard disk溫度軟件-----##(相關介紹網)
sudo apt-get install lm-sensors
sensors-detect
全部回答 yes
sudo modprobe i2c-i801
sudo modprobe lm85
sudo modprobe cpuid
sudo service module-init-tools start
sensors

見到CPU,底板温度,但不會全部正確因有些温度感應器型號,我們全答YES所以有誤
但CPU 風扇速度等資料大部份都會正確
sudo apt-get install hddtemp
sudo hddtemp /dev/sda /dev/sdb /dev/sdc /dev/sde
見到Hard disk溫度
##-----ajaxplorer 多媒體網站檔案管理-----## (安裝介紹網)
cd ~
wget http://sourceforge.net/projects/ajaxplorer/files/ajaxplorer/stable-channel/4.0.0/ajaxplorer-core-4.0.0.zip/download
unzip ajaxplorer-core-4.0.4.zip
sudo mkdir /var/www/ajaxplorer
sudo cp -R ajaxplorer-core-4.0.4/* /var/www/ajaxplorer/
sudo chown -Rh www-data:www-data /var/www/ajaxplorer/
完成後登入網址 http://YouIP/ajaxplorer
Login : admin Password : admin
##-----XDMC多媒體PALYER -----##(相關介紹網1)(相關介紹網2)
在 Ubuntu 12.04 Server 中安裝圖形用戶界面 ,可以有兩個選擇,二者選一就可以了(相關介紹網)
(1. 基本xwindows,必須手動startx及手動開xbmc,好處空間小食ram也少
sudo apt-get install xinit
(2.完整 Ubuntu 桌面,可以設定自動開啟,auto login及auto start xbmc,大約100m ram
sudo apt-get install ubuntu-desktop
sudo apt-get install xbmc
sudo apt-get install alsa-utils
sudo alsamixer
利用上下左右鍵把所有音打開及改大音量
軟件安裝部份全部完成,下次講每個軟件設定及重點
祥細xbmc安裝及設定在 #185
https://h1.hkepc.com/forum/attachment.php?aid=1380854&k=f902967ec639682749f8996cc45279a2&t=1782637139&sid=SHjnXdVbwX

https://h1.hkepc.com/forum/attachment.php?aid=1380855&k=5eafc702cbb5067f0c9be7e88e8ef335&t=1782637139&sid=SHjnXdVbwX

https://h1.hkepc.com/forum/attachment.php?aid=1381103&k=747f9466a10de0fae748031310a3c5ce&t=1782637139&sid=SHjnXdVbwX

https://h1.hkepc.com/forum/attachment.php?aid=1381104&k=291dfa114ddbf109541ebf903b21098a&t=1782637139&sid=SHjnXdVbwX

https://h1.hkepc.com/forum/attachment.php?aid=1381107&k=5bed6d9368ee861b33cea0722a9d629b&t=1782637139&sid=SHjnXdVbwX

https://h1.hkepc.com/forum/attachment.php?aid=1381174&k=b0106da57dc74c7c97efed0a9031cb4b&t=1782637139&sid=SHjnXdVbwX

https://h1.hkepc.com/forum/attachment.php?aid=1381188&k=403728e9f05ef3f87ec1f2db1b5a392d&t=1782637139&sid=SHjnXdVbwX

https://h1.hkepc.com/forum/attachment.php?aid=1382630&k=90450105c0e8cfb61d725d80c3002ac8&t=1782637139&sid=SHjnXdVbwX

https://h1.hkepc.com/forum/attachment.php?aid=1382631&k=22d96cb11daf86f47ba71e5cdec88202&t=1782637139&sid=SHjnXdVbwX

https://h1.hkepc.com/forum/attachment.php?aid=1382652&k=a595588e4d369ac1c2c36f621107285c&t=1782637139&sid=SHjnXdVbwX

https://h1.hkepc.com/forum/attachment.php?aid=1382656&k=fbd2abbff94ccc806790bbbaa066cfe3&t=1782637139&sid=SHjnXdVbwX

https://h1.hkepc.com/forum/attachment.php?aid=1443960&k=86c90a62d0ccc7d66f00b8981031e338&t=1782637139&sid=SHjnXdVbwX

作者: hwkit 時間: 2012-5-25 09:30
個機箱香港有冇得買?
作者: 忌廉麻美 時間: 2012-5-25 09:41
回復 1# linuxlam
3. BT----------------------utorrent 64BIT
utorrent 的 LINUX 版好像是萬年 alpha,穩定嗎 ?
作者: tkt1307 時間: 2012-5-25 10:49
請問主機板多少錢?
作者: linuxlam 時間: 2012-5-25 11:10
個機箱香港有冇得買? 香港無,台灣YAHOO,外國EBAY會有,但TAOBAO最平
utorrent 64BIT 使用一個多月,未死過,但有一次下載的torrent檔有問題,要人手DEL才能重新開動
主機板多少錢? 大約850,相當貴但心頭好無辦法
作者: fred2088 時間: 2012-5-25 11:15
forum function ?! discuz
作者: sinsinking 時間: 2012-5-25 11:19
software raid5?..
作者: tkt1307 時間: 2012-5-25 11:25
唉....我一直都想買這個機箱。
但運費有點貴,你運費是多少?
板真的有點貴,你會使用什麼 CPU?
作者: 天文台 時間: 2012-5-25 11:54
我有一塊全新未用過嘅 Asrock z68,同樓主塊一樣。行貨,我等陣會放過去二手區!
作者: 天文台 時間: 2012-5-25 11:58
樓主,唔知個 system 可唔可以安裝 Air video 呢個 video server program 呢?
作者: linuxlam 時間: 2012-5-25 12:00
回復 9# sinsinking
半硬件RAID,LINUX 3.0 可以用DMRAID,DMRAID是REDHAT主理fakeraid方案,也就是說可以用到INTEL個 Intel® Rapid Storage功能
forum function ?! discuz
可以,因部份功能要安PHP /MYSQL /WEBSERVER,Ubuntu 12.04 SERVER內定安裝以上軟件,要加上discuz 十分簡單
運費是多少?箱大約重5KG,運費大約要二百元,但我今次有要事上深圳,約了賣主交收免一筆
CPU用 Intel G620 2.60GHz 65W 大約430元 另有45W版貴一倍
全機連5隻HD行RAID5,開BT 6M下載用電也才40-50W之間,室溫30度CPU温度在48-50度之間,5隻HD在40-46度左右,CPU風扇 1185 RPM /機箱風扇 3245 RPM
所以個人覺得無必要用45W版,我想就算用45W版只會用電少10W
作者: tkt1307 時間: 2012-5-25 12:05
非常期待你的安裝及測試
約賣主到深圳交收方便嗎?
作者: linuxlam 時間: 2012-5-25 12:10
本帖最後由 linuxlam 於 2012-5-25 12:13 編輯
樓主,唔知個 system 可唔可以安裝 Air video 呢個 video server program 呢?
本人無IPHONE,所以無安裝過,但之前U-NAS貼內有解決方案
http://www.hkepc.com/forum/viewt ... &extra=page%3D1
相信Ubuntu也能使用
約賣主到深圳交收方便嗎?
都幾方便,因佢都做幾多香港人生意,只要QQ約好時間地點就得
作者: tkt1307 時間: 2012-5-25 12:26
樓主,唔知個 system 可唔可以安裝 Air video 呢個 video server program 呢?
本人無IPHONE,所以無安裝過 ...
linuxlam 發表於 25/5/2012 12:10
明白,謝謝你
請盡快提交試用安裝報告(要有照片的)
作者: acog 時間: 2012-5-26 03:24
same here.
i have changed from Freenas to Ubuntu
here my previous one:
http://www.hkepc.com/forum/viewthread.php?tid=1457933
finally i changed to
Zotac H61 ITX + G620T+Intel SSD for OS
http://www.hkepc.com/forum/viewthread.php?tid=1661566
作者: tkphilip 時間: 2012-5-27 03:06
Ching 我用 asrock H67 I3-2100 試過行 onboard raid5 win7 慢慢慢到無朋友
作者: stupidguy 時間: 2012-5-27 07:05
Ching,
我都搵friend搞咗部行Debian (瘦身版),加裝OMV變成NAS,行Serviio 做Media Server (有transcode 功能)
仍學習中
作者: stupidguy 時間: 2012-5-27 07:20
硬件方面:
- 萬由4BAY機箱(OK喇,不過單薄D,如果大D及全鋁就更好!)
- Intel G630T $53x 低耗唔熱,iPad2 play到1080P WMV 及MKV
- 底板:H67itx, Dual Giga LAN, USB 3.0
- 8G Ram
作者: linuxlam 時間: 2012-5-27 12:19
回復 18# tkphilip
做了個測試,速度還可以
https://h1.hkepc.com/forum/attachment.php?aid=1374086&k=c4030ef3d92edcb4a304884488cd128d&t=1782637139&sid=SHjnXdVbwX

作者: tkphilip 時間: 2012-5-27 17:36
Ching 請教你個問題, 我試過如果開onboard raid 又插主 HD 係 張 3124 sata 卡,是會 hang 機的, 無論你有無裝 driver 在 windows, Freenas 我就無問題, 總之 win7 whs 2011 都是唔得!
作者: linuxlam 時間: 2012-5-27 20:29
回復 22# tkphilip
我用的是ASMMEDIA晶片的
http://hk.f1.page.auctions.yahoo ... 22?u=top3technology
安裝在WIN7 64BIT及LINUX3.0/2.4核心上都無出現問題
在底板BIOS內設定開機也没出現過問題
作者: tkphilip 時間: 2012-5-27 22:05
哈哈,我都買左試, WHS2011 上完 driver, 張 SATA3卡連住4 day drive case, 如果 power on 住入 WHS hang 機, 一定要 power off, boot 入 WHS 再 power on 先得, 奇怪? 就算從裝都一樣
作者: tkphilip 時間: 2012-5-27 22:10
重有!readme 入面講 601X 唔 support linux , 所以我無試 Freenas 8, 請問 Ubuntu server 好唔好玩? performance 同 容易學嗎?
作者: linuxlam 時間: 2012-5-27 23:59
本帖最後由 linuxlam 於 2012-5-28 00:08 編輯
重有!readme 入面講 601X 唔 support linux , 所以我無試 Freenas 8, 請問 Ubuntu server 好唔好玩? perf ...
tkphilip 發表於 2012-5-27 22:10
我用的是ASM1061
http://www.asmedia.com.tw/eng/e_ ... &cate_index=117
網上有資料講support linux及WIN 7,有片可以睇到速度很快,性格價比很高
http://www.youtube.com/watch?v=zWFk4l0jAHs
Ubuntu server安裝其實好簡單,幾乎全部按NEXT都可以安到
但SETUP上會要有一D LINUX基本野一定要識,
但如果只係用來做NAS,基本上辛苦小小安裝好後,全部用WEB GUI做SETUP唔會好難
performance就真係一流,由其係BT
7.3M BT下載連所server功能IPCAM錄影全開,只係用左10% CPU 950M左右RAM
https://h1.hkepc.com/forum/attachment.php?aid=1374450&k=f80494a03a7ca61c1848016d70b49f6b&t=1782637139&sid=SHjnXdVbwX

https://h1.hkepc.com/forum/attachment.php?aid=1374456&k=a5ff9705360942cb30204e9a38ca5489&t=1782637139&sid=SHjnXdVbwX

作者: hk008 時間: 2012-5-28 13:40
支持樓主持續更新!
作者: cfsimon 時間: 2012-5-28 13:45
非常有用的分享. 正考慮用邊個os呢, 自己唔熟linux...
作者: carlkyo 時間: 2012-5-28 14:41
長開會唔會好熱燒機啊
作者: yuyu166888 時間: 2012-5-28 15:53
CHing,
這個機箱可否安裝 2.5" HD? 如可以, 是否都是安裝在 3.5" 的HD 盒內?THX!
作者: linuxlam 時間: 2012-5-28 22:52
本帖最後由 linuxlam 於 2012-5-28 22:59 編輯
是的,4個抽屜式HD架合2.5吋及3.5吋HD
但真的千萬不要用品2.5吋HD個FILE SERVER,一來1T以上的價錢貴,
二來2.5吋的用來做BT會死得好快
作者: momolam 時間: 2012-5-28 23:00
回復 31# linuxlam
我都想買呢個case, 但個賣家成日都唔覆我, 搞到我唔敢落bid

作者: linuxlam 時間: 2012-5-28 23:19
通常只會係PM 3到4點係阿里汪汪見到佢
鬼叫依種箱真係得果一兩款
作者: linuxlam 時間: 2012-5-28 23:32
本帖最後由 linuxlam 於 2012-5-29 12:54 編輯
唔會啦,今日都28度無開泠氣,部NAS放音響櫃內,一直BT緊野
CPU 46度
hard disk 43-48度﹐好正常啦
https://h1.hkepc.com/forum/attachment.php?aid=1375083&k=cab833b2fb80a8a35fd91d65a20ab76b&t=1782637139&sid=SHjnXdVbwX

作者: fe700 時間: 2012-5-28 23:40
支持樓主,學到野
作者: momolam 時間: 2012-5-29 21:02
回復 33# linuxlam
咁你最後係點買到?
作者: linuxlam 時間: 2012-5-29 23:26
係阿里汪汪留言講想買個箱有D問題,問有乜直接聯絡方法
過一兩日,佢回左自己QQ號及深圳電話比我
之後直接聯絡佢,約時間地點,
因為正要過深圳辦事,所以順路親自交收攞返來
作者: momolam 時間: 2012-5-30 09:35
回復 37# linuxlam
我試下先, Thx
作者: lck9504 時間: 2012-5-30 09:54
我想問咁你哩套NAS唔計硬碟用左幾錢??因為我都有興趣整一套來試試
作者: linuxlam 時間: 2012-5-30 10:49
本帖最後由 linuxlam 於 2012-5-30 10:54 編輯
機箱------1000----人仔810合港元(無計運費路費)
底板------850
CPU------430
RAM-----300
SATA卡--128
共: 2708
作者: tkt1307 時間: 2012-5-30 11:48
看到你的照片,請問 PCI 的位置是否在 HDD 架之下?
因為我怕卡太長給 HDD 架擋著。
作者: lck9504 時間: 2012-5-30 15:39
回復 40# linuxlam
作者: linuxlam 時間: 2012-5-30 22:21
不是,伸了出來的
HD 架到機箱側面板之間有1.5倍HD厚度空間,
也就是我用來夾HARD DISK那塊藍色海綿那麼闊
作者: bencpu 時間: 2012-5-30 23:37
ching 機箱是否全鋁制?
作者: yuyu166888 時間: 2012-5-31 12:23
Ching,
如果想落 4隻 3.5" HD, 加一隻 2.5" SSD, 咁可否MOUNT埋隻 SSD 於機箱內? 如果可以,MOUNT 係邊度?THX!
作者: linuxlam 時間: 2012-6-1 16:45
鐡做的,但比市場上鐡機箱用GA材料要厚
所以機鐡咁細都要成5KG重
作者: linuxlam 時間: 2012-6-1 16:50
Ching,
如果想落 4隻 3.5" HD, 加一隻 2.5" SSD, 咁可否MOUNT埋隻 SSD 於機箱內? 如果可以,MOUNT 係邊度 ...
yuyu166888 發表於 2012-5-31 12:23
可以,就算你用張大RAID卡佔用左一邊,另一邊火牛後都可以
機內重有好多位足夠放2.5" SSD,
但點固定就要想辦法
作者: linuxlam 時間: 2012-6-8 03:56
本帖最後由 linuxlam 於 2012-6-8 11:11 編輯
用AMD一體板,可以平500左右,更超值
我打算再攪一部行AMD的
作者: shing517 時間: 2012-6-8 08:03
如果再買呢個機箱,可否預我一個? 謝謝
作者: momolam 時間: 2012-6-8 09:06
我都想搭單買一個得唔得??
作者: tkt1307 時間: 2012-6-8 10:33
不如開團購, 我也想要一個。
作者: andyngo 時間: 2012-6-8 10:40
AMD用是NAS上幾好吵,而加人人都INTEK NAS
作者: lawlam0909 時間: 2012-6-9 19:58
我想問一下
裝左Samba file server就可以share files俾PC
咁如果我要share埋俾MAC,
我要裝多邊個, 或者駛唔駛另外裝野?
作者: linuxlam 時間: 2012-6-9 23:40
本帖最後由 linuxlam 於 2012-6-9 23:42 編輯
我想問一下
裝左Samba file server就可以share files俾PC
咁如果我要share埋俾MAC,
我要裝多邊個, 或者駛唔 ...
lawlam0909 發表於 2012-6-9 19:58
MAC機是可以連接到Samba file server的,做法看以下網站
http://blog.csdn.net/chinajash/article/details/1448953
MAC機和LINUX還有很多方法可以SHARE
例如NFS server ﹐Netatalk ,AFP等
http://archboy.org/2011/08/18/ne ... hine-backup-server/
家中無APPLE產品,實際做法沒試過
作者: lawlam0909 時間: 2012-6-10 00:33
MAC機是可以連接到Samba file server的,做法看以下網站
MAC機和LINUX還有很多方法可以SHARE
例如NFS se ...
linuxlam 發表於 2012-6-9 23:40
我一直都用第一個方法黎將部MAC connect去部win 7度拎野
但好多時MAC個邊都話connect唔到, 直頭見唔到部PC
所以先話想砌過部轉行linux, 睇下會唔會有野裝左可以令佢地個connection穩定啲
自己砌部機又勁啲, 又可以慳返幾千蚊嘛~
作者: toracat 時間: 2012-6-11 10:46
想請教樓主..本人是Linux白痴一名, 見樓主講Linux Server都想學下砌
硬件都買好晒, 不過我想用番樓主原先既raid5..即DMRAID..請問有咩要注意,
邊度有教學呢?? 吾該樓主..
作者: linuxlam 時間: 2012-6-11 13:29
http://book.51cto.com/art/200902/110755.htm
這裡有教學
如果,安裝OS後再安裝DMRAID,用以下
sudo apt-get install dmraid
不過新手真的不見議用DMRAID,可以說缺點多於優點,特別是用來BT
經常reboot完機就會出data不同步,要很長時間同步
linux software raid其實發展左十幾年﹐現時可以話非常成熟,實際應用可靠性,比幾千帶電池raid卡有得比
但DMRAID由redhat主導,只係幾年時間,可以話只在測試發展期
試試還可以,但如果存的data很重要,就別用了
linux software raid的設定也比較簡單,基本用web 就能完成及控制
https://h1.hkepc.com/forum/attachment.php?aid=1382623&k=10f6cc4f473089ad79b77e7beca51366&t=1782637139&sid=SHjnXdVbwX

作者: toracat 時間: 2012-6-11 14:54
本帖最後由 toracat 於 2012-6-11 14:56 編輯
這裡有教學
如果,安裝OS後再安裝DMRAID,用以下
sudo apt-get install dmraid
不過新手真的不見議用DMR ...
linuxlam 發表於 2012-6-11 13:29
多謝樓主意見..咁我都係跟番樓主做法算數...
另想問下用software raid 同Intel® Rapid Storage 有冇關係呢??
作者: linuxlam 時間: 2012-6-11 22:09
Intel® Rapid Storage是Intel 開發的fake raid 技術,它要有硬件支援,但又必需通過軟件driver才能使用,Intel® Rapid Storage並無官方linux driver,dmraid是由linux愛好者開發的非官方fake raid driver
而linux software raid 是一套完全由軟件控制,無需任何raid 硬件的raid 技術
因為他是完全由軟件控制,所以不論是ide﹐ iSCSI,sata或一機多種都可以使用
過去因為ide的技術所限,所以效能速度不高,但現時在sata使用,家用級就很好了
作者: toracat 時間: 2012-6-12 08:20
樓主, 我裝完utorrent之後,用admin, admin無法登入, 請問知吾知有咩原因??
作者: linuxlam 時間: 2012-6-12 10:58
唔好意思記錯左﹐ LOGIN :admin password: 係無密碼
作者: toracat 時間: 2012-6-12 11:16
吾該樓主...

作者: 110779 時間: 2012-6-12 13:03
我都有興趣買一個玩,ching搞團購請預我,thx!
作者: linuxlam 時間: 2012-6-12 14:28
團購就唔攪啦,
一來應該唔會平好多,最多只係SHARE點運費
二來依個賣家是在深圳,大家聯絡到佢,買箱都好方便
三來萬有個機箱團購先做完無耐,再做同類冷門野,好難攪得成事
作者: linuxlam 時間: 2012-6-12 16:37
本帖最後由 linuxlam 於 2012-6-13 04:48 編輯
由於第一頁不夠位,所以所有軟件設定都在新頁寫,首先講raid5 設定
###-----webmin 設定 raid5 -----###
先把未安裝在hd架上的4個 1T hard disk 安裝上,然後開機,
在另一台電腦進入 https://YouIP:8000/ 開啟webmin 設定
1. 養成update system是個件好事,按入就可update很簡單﹐不細講了
2. 查看有没有這兩個設定選項,有跳到 4.
3. 如果無兩個設定選項,按Refresh Modules 更新設定表,更新後按下面logout,再login,或按f5
4. 按Partitions on Local Disks
1. 查看hd大小牌子資料
2. 按入可以設定每個hd的特性,新手可以莫視不理
3. hd的所在位置,即linux 內 /dev/sdx ,按下進入查看Partitions分割
1. 手動分割HD,但我選的這個是用來做raid5,因此可以不理
2. 清除data 及Partitions分割,如果HD有使用過,選擇清除一下可以避免以後出錯,
所以最好全部RAID5 使用的HD都做一次
1. 那個位置的HD
2. 選擇 MS- DOS
3. 清除HD內舊data
全部完成,開始掛raid5了
1. 選擇linux raid設定
2. 正常是没有這個的,因為我的nas是完成後才為大家做圖的,所以出了這個
也因此所有步驟是用記憶來寫成,如先後步驟有唔同,請自己小心處理
3. 選擇自己raid的類別,我選的是raid5
4. 確定
1. 新建成raid5 位置
2. 記憶體區塊大小,default是4k 但現時hd容量以T計,感覺4k 太不合時而,我改成256 kB
但實際用途效能,4K 和 256 k有什麼差別就無測試過
3. 選擇要掛做raid5的HD位置編號,raid5最少是4個HD,這里可以按ctrl + 滑鼠左鍵選擇,選上的會變藍色
其他設定default就可以了
4.按create到下一步
1. 這裡會和大家所見到的不同,因這個已經是完成後的圖
2. 新組成的raid5 hd大小,我的是4個1T實得3T大小,正確無誤 (這網有raid計算機)
3. 打星位置你們可以看到另有兩個選表,一個是format另一個是mount,到這步其實已經完成RAID5設定,
大家大可以選擇format內的ETX4完成,再在mount欄輸入想掛載成的資料夾完成所有設定
但這樣的raid5被系統視為一個完整的HD﹐以後無法增加,擴大或任何改動,就算把安了新的2T HD
系統也只能當1T用,其他改動也必需重新format
為了以後有更大的改動自由,我們需要LVM---邏輯捲軸管理員 (Logical Volume Manager) #這裡有詳細說明#
##----在webmin內設定 LVM -----##
1. 選擇LVM設定 (這裡只講怎樣設定,其它細則如果有興趣﹐可看上面詳細說明)
2. 增加新的 Volume Group
1. 自己輸入Volume Group名,只要是英文什麼都可以,但太長就揾自己笨,以後打指令打到手軟
2. 選擇剛剛做好的raid5 hd,這圖可能有誤,因我大約記得最後的選項有raid5 device 0的,但可能我記錯
3. 輸入新做的raid5 hd位置,如無意外大家都會是/dev/md0的,從上面的設定也可看到
4. 按create 完成,完成後會出現和下圖差不東西,不上圖了
1. 選擇 Physical Volumes
2. 按md0到下一步設定
1. 按這位置到下一步,這里名稱可跟我的不同,看你輸入的是什麼名了
打星的位置對一對是否正確,一切無錯就可以format了
1. 選擇要format的格式,這裏有很多你可以按自己喜好選擇,但個人推薦用linux etx4,好處安全可靠
2. 按create 到下一步
全部設定default就可以了
按create ,會出現format指令的文字顯示,如無意外或出error大約幾分鐘就可完成 (最重要時刻無捉到圖
完成後還需設定自動開機掛載
首先用putty 軟件login nas,然後輸入以下指令增加掛載資料夾
cd /
sudo mkdir fileserver
上面fileserver你可改為自己喜歡的名稱,只要後面設定跟返就可以了
1. 選system 2. disk and network filesystem
3. 選etx4,如果上面選別的hd格式,跟返你選擇的
4. 按add mount
1. 輸入掛載位置
2. 設定開機掛載
3. 現在即時掛上
4. 開機是否check disk error ,最好選check或Check Second (Check Second開機時間會長一些)
5. 選上剛完成的LVM disk
6. 按create完成,在列表內會多了一個fileserver
到此所有raid 5 設定全部完成,以後系統內 /fileserver 就是你的4 個1T 組成的 RAID5 disk
https://h1.hkepc.com/forum/attachment.php?aid=1383305&k=c293af69cbc522729513dea5990d27b3&t=1782637139&sid=SHjnXdVbwX

https://h1.hkepc.com/forum/attachment.php?aid=1383306&k=8b4ed7f6e348a0c581e9a75f715924e0&t=1782637139&sid=SHjnXdVbwX

https://h1.hkepc.com/forum/attachment.php?aid=1383307&k=90d57215889fb4854f780903b4c8c1d4&t=1782637139&sid=SHjnXdVbwX

https://h1.hkepc.com/forum/attachment.php?aid=1383308&k=a33ec9e4d9a9438ffc212dae0189ad13&t=1782637139&sid=SHjnXdVbwX

https://h1.hkepc.com/forum/attachment.php?aid=1383310&k=fa23bf5c829bbf365780984179c26a81&t=1782637139&sid=SHjnXdVbwX

https://h1.hkepc.com/forum/attachment.php?aid=1383682&k=536adec666e0465e09303c00c18272e0&t=1782637139&sid=SHjnXdVbwX

https://h1.hkepc.com/forum/attachment.php?aid=1383683&k=c00536b24efde8b7bf771797f16f8fd9&t=1782637139&sid=SHjnXdVbwX

https://h1.hkepc.com/forum/attachment.php?aid=1383684&k=abc33bf0962cfb1b31be424a80f4907b&t=1782637139&sid=SHjnXdVbwX

https://h1.hkepc.com/forum/attachment.php?aid=1383685&k=f41362c8e8b3c92873bdb58e53793d67&t=1782637139&sid=SHjnXdVbwX

https://h1.hkepc.com/forum/attachment.php?aid=1383686&k=f5963103ac251e15420f7ab459c3815f&t=1782637139&sid=SHjnXdVbwX

https://h1.hkepc.com/forum/attachment.php?aid=1383687&k=eb11e5197f80c747a0edcd5484151c67&t=1782637139&sid=SHjnXdVbwX

https://h1.hkepc.com/forum/attachment.php?aid=1383688&k=ea26087e21a07ef14dd22e2ee171aa05&t=1782637139&sid=SHjnXdVbwX

https://h1.hkepc.com/forum/attachment.php?aid=1383689&k=774a35c56ae27d2b2f1128f72d1db8dc&t=1782637139&sid=SHjnXdVbwX

https://h1.hkepc.com/forum/attachment.php?aid=1383690&k=bf7959c2f572231db1a087432b0138a9&t=1782637139&sid=SHjnXdVbwX

https://h1.hkepc.com/forum/attachment.php?aid=1383691&k=0a2050b0f7c1dc0e7b165cdb4f7e6cc6&t=1782637139&sid=SHjnXdVbwX

作者: tyt01341 時間: 2012-6-12 23:08
樓主你真係一個神人!!!十卜U VERY MUCH~~
我都係一個LINUX 白痴~~努力試緊~~
感謝你!!!!
作者: bbsunny 時間: 2012-6-12 23:15
多謝大大,有冇價錢參考下
作者: amoslee 時間: 2012-6-12 23:40
THX c hing very much!
by the way, webmin's default port is 8000? or 10000?
作者: linuxlam 時間: 2012-6-13 00:05
THX c hing very much!
by the way, webmin's default port is 8000? or 10000?
amoslee 發表於 2012-6-12 23:40
webmin's default port 是 10000,即 https://yourip:10000/
但因為會和BT軟件uTorrent撞port,所以要安裝uTorrent就必需改port
改做那個port無特定,我用了8000
作者: tyt01341 時間: 2012-6-13 00:17
本帖最後由 tyt01341 於 2012-6-13 00:22 編輯
My server become LTS version suddenly@@
anyone have ideas??
作者: linuxlam 時間: 2012-6-13 00:29
正常的
http://www.ubuntu.com/download/server
有下載資料看
作者: tyt01341 時間: 2012-6-13 02:41
本帖最後由 tyt01341 於 2012-6-13 02:54 編輯
回復 71# linuxlam
thx ching
but I still cannot find the way back to the original command lines mode T__T
and actually it is ubuntu desktop now T__T
how can I make it back to server....
作者: linuxlam 時間: 2012-6-13 03:16
本帖最後由 linuxlam 於 2012-6-13 03:21 編輯
回復 linuxlam
thx ching
but I still cannot find the way back to the original command lines m ...
tyt01341 發表於 2012-6-13 02:41
按 ctrl + alt + f1 至 f6 可以回到 command畫面,一共六個
ctrl + alt + f7 / f8 回 xwindows 畫面
在xinit內打指令 exit 也可以退出xwindows
作者: kayming 時間: 2012-6-13 09:11
樓主實在利害, 攪到我都有興趣砌返部玩下
作者: toracat 時間: 2012-6-14 10:53
想請教樓主..utorrent咩都冇set..
我裝ubuntu時只用隻120g hd..冇界partition
咁b完d file去左邊個folder..吾該..
作者: lawlam0909 時間: 2012-6-14 13:30
樓主麻煩你,
我部server機會不斷出呢兩句野
[xx.xx] sd 4:0:0:0: [sdb] Asking for cache data failed
[xx.xx] sd 4:0:0:0: [sdb] Assuning drive cache: write through
xx係數字黎, 會愈來愈大, 所以我估係秒數
係咩意思, 同有冇得搞?
用putty logon又唔會出呢兩句
我裝左ubuntu 32bits黎試, 唔知關唔關呢樣野事呢?
作者: linuxlam 時間: 2012-6-14 14:05
想請教樓主..utorrent咩都冇set..
我裝ubuntu時只用隻120g hd..冇界partition
咁b完d file去左邊個folder.. ...
toracat 發表於 2012-6-14 10:53
在LINUX 資料夾位置在 /opt/utorrent-server-v3_0/ 內
最好把預設的資料夾位置改掉,再把資料夾用SAMBA 分享出來
這些以後會講的
https://h1.hkepc.com/forum/attachment.php?aid=1384451&k=80dca0b2684ad9070ae928ffeade481a&t=1782637139&sid=SHjnXdVbwX

作者: toracat 時間: 2012-6-14 14:13
樓主..我仲想問..mdadm support吾support migration??
依家我用一隻硬碟mount住先..遲d先加硬碟migrate去raid5 O吾Ok??
作者: linuxlam 時間: 2012-6-14 14:16
本帖最後由 linuxlam 於 2012-6-14 14:17 編輯
樓主麻煩你,
我部server機會不斷出呢兩句野
[xx.xx] sd 4:0:0:0: [sdb] Asking for cache data failed
[xx. ...
lawlam0909 發表於 2012-6-14 13:30
這是正常的,asking for cache data 是內核在檢測硬盤控制器上的緩存,可能你的sata driver或raid卡不支持緩存,所以出現了"failed"。這是個正常的提示,只要hard disk 運行正常可以不理,不影響使用
如果真的想處理,必順修改initrd.img裡的腳本,對新手來說太難處理
作者: linuxlam 時間: 2012-6-14 14:29
樓主..我仲想問..mdadm support吾support migration??
依家我用一隻硬碟mount住先..遲d先加硬碟migrate去ra ...
toracat 發表於 2012-6-14 14:13
在做好的 raid 5 上加硬碟是可以的,
但單隻硬碟上改做raid 5而又要不失data,真係未試過答唔到你
作者: toracat 時間: 2012-6-14 17:19
咁想問下容量3T既hd ubuntu 支援嗎??
作者: linuxlam 時間: 2012-6-14 18:05
可以的
作者: lawlam0909 時間: 2012-6-16 02:20
師兄, 我想問下個機箱
我見taobao有好多類似既箱, hot-swap去到8 bays都有
但我見佢隻隻hot-swap都係靠一塊PCB係HD後面再駁線
咁個塊PCB會唔會限制個HD行SATA幾嫁?
即係如果塊PCB得SATA II, 咁我塊版有SATA III都冇用, 係咪咁?
還是佢純粹做connection, 塊版有SATA III就行到III?
作者: linuxlam 時間: 2012-6-16 20:27
師兄, 我想問下個機箱
我見taobao有好多類似既箱, hot-swap去到8 bays都有
但我見佢隻隻hot-swap都係靠一塊 ...
lawlam0909 發表於 2012-6-16 02:20
唔會,如果睇清楚,其實塊SATA PCB版上面只有電容同led指示燈
power加電容係為左減少hot-swap時電壓的突變
SATA本身唔使果塊pcb都可以hot-swap,塊pcb同直接連線無分別
作者: talbert 時間: 2012-6-18 02:00
提示: 作者被禁止或刪除 內容自動屏蔽
作者: toracat 時間: 2012-6-18 11:33
樓主..我用3隻 3tb 既死雞硬碟做raid5..webmin睇吾晒3隻..佢show得兩隻, 但win7係睇到3隻既...點算好呢??
作者: linuxlam 時間: 2012-6-18 13:12
回復 86# toracat

依道如果只係見到兩個﹐係應該底板BIOS設定問題
如果你三個全部同一牌子同一型號,應該全部睇到或全部睇唔到
作者: linuxlam 時間: 2012-6-18 13:25
本帖最後由 linuxlam 於 2012-6-18 13:27 編輯
嘩你地咁樣買部 "server" 自己搞都幾煩.
尤其是個RAID,
又要onboard, 又要software.
我自己就用notebook ...
talbert 發表於 2012-6-18 02:00
值得GA,
SOFTWARE RAID其實好簡單,辛苦一次SETUP好後唔使理怇,最重要安全可靠
因為我部野要24X7的,其中IPCAM錄影24X7,BT就更加唔使講
有乜事會自動E-MAIL通知我
而且最重要擴充性強,好似最近就再加香港HDTV電視連錄影,都只係去買多條USB手指就得
作者: timothy1128 時間: 2012-6-20 19:01
回復 2# linuxlam
師兄!依一張LSI 3081E/R 寬口SAS陣列卡/1068E/B3/SATA/8口陣列卡
http://item.taobao.com/item.htm?id=17852016849&_u=k1j4r5ha94f
可以放在ASRock Z68M-ITX?
作者: kaitou 時間: 2012-6-21 22:20
提示: 作者被禁止或刪除 內容自動屏蔽
作者: linuxlam 時間: 2012-6-22 00:33
換隻新Hard disk 重新安裝system,再掛上software raid /dev/md0 選擇唔format就可以了
作者: linuxlam 時間: 2012-6-22 00:57
本帖最後由 linuxlam 於 2012-6-22 02:07 編輯
回復 linuxlam
師兄!依一張LSI 3081E/R 寬口SAS陣列卡/1068E/B3/SATA/8口陣列卡
可以放在ASRock Z68M ...
timothy1128 發表於 2012-6-20 19:01
ASRock Z68M-ITX 只有一個 PCI-Express 2.0 x16 插槽
你比的那個賣家話張卡係pci,但d圖睇上去似係pci-e,圖同寫ga唔一樣
pci有好多種, http://zh.wikipedia.org/wiki/PCI
最好比ASRock Z68M-ITX個資料問返個賣家好d
另外依張卡尾有個大鐡插,要用大機箱先可以放到
用得大機箱就唔使用ASRock Z68M-ITX依d細板
Z68晶片一樣有幾塊大板可以選擇
作者: komachi 時間: 2012-6-22 14:44
我有隻4GB USB SLC DOM, 可以安裝ubuntu嗎??
作者: linuxlam 時間: 2012-6-22 17:50
回復 93# komachi
唔夠位安裝,基本SERVER唔安裝XWINDOW要6G
連XWINDOWS要8G幾上
作者: kaitou 時間: 2012-6-23 00:38
提示: 作者被禁止或刪除 內容自動屏蔽
作者: tcbyxo 時間: 2012-6-23 09:27
應該置頂
犀利
作者: t101 時間: 2012-6-23 17:55
想問下,re-sync一個harddisk要幾耐?
之前做過D simulation,整份raid5過左唔同PC(用vmware試),個superblock就話唔見左,mount唔起。呢個有D擔心。
作者: timothy1128 時間: 2012-6-23 18:53
回復 92# linuxlam
剛剛問了是PCI-E X8...!!!
作者: linuxlam 時間: 2012-6-24 04:49
想問下,re-sync一個harddisk要幾耐?
之前做過D simulation,整份raid5過左唔同PC(用vmware試),個superb ...
t101 發表於 2012-6-23 17:55
re-sync 全部四個harddisk大約五個鐘
用下面個指令可以睇返做左幾多%,同有無harddisk死
mdadm --detail /dev/md0
作者: linuxlam 時間: 2012-6-24 04:50
PCI-E X8 可以用到


