作者: aazz 時間: 2023-11-12 08:45 標題: 一個電路的問題
本帖最後由 aazz 於 2023-11-12 08:50 編輯
這網頁電路用的擴流管;
TIP3055 本身已經在規格上過到 15A;
但個電路最多用兩粒 TIP3055 都只係出到 10A;
其實用一粒是否已經可以;
如果只是須要 10A樓下;
THANKS
https://www.rcpano.net/2019/08/0 ... table-power-supply/
https://h1.hkepc.com/forum/attachment.php?aid=2397204&k=001d00638e827eb163d602b82094db0f&t=1782533598&sid=2Nzw7bBsr3

https://h1.hkepc.com/forum/attachment.php?aid=2397205&k=255482e5bd747c3485bb1a8b235fb43b&t=1782533598&sid=2Nzw7bBsr3

作者: hon829 時間: 2023-11-12 09:42
簡單講你諗倒! 點解電路設計的人諗唔倒
正常設計無人會預隻零件在接近規格上限工作! 另除了看電流還有功耗/溫度等一藍子考慮的吧
自己應用變動就自己計計數看看吧
作者: Ian_Seabourne 時間: 2023-11-12 20:25
本帖最後由 Ian_Seabourne 於 2023-11-12 20:29 編輯
留意粒 TIP3055 max power consumption 係 90w
睇下面張圖,內裡壓降是6V時,才可極限輸出 15A;
2粒10A,即是每粒分5A左右。5A即是3055內裡壓降不大於18V。
如果你俾35V輸入,想輸出17V或以下,但電流大過15A,就燒囉。
個電路未可以做到 35V 入,1V 出,10A 電流㗎。照抄要小心用。不過2粒 3055 消耗緊 180W,仲咁細個 heatsink ,應該極熱,希望風扇散得切。如果過熱你都唔停,燒咗都唔好怪個設計者。
https://h1.hkepc.com/forum/attachment.php?aid=2397314&k=b3325f784bcc2390a26a946ba74e00c1&t=1782533598&sid=2Nzw7bBsr3

作者: O人 時間: 2023-11-12 21:00
提示: 作者被禁止或刪除 內容自動屏蔽
作者: aazz 時間: 2023-11-12 22:15
本帖最後由 aazz 於 2023-11-12 22:17 編輯
THANKS
上面兩位人兄的分析;
其實小第想整個正/負 5A 左右的;
最大30V 輸出的可變電源;
短時間試下整出來啲擴音板;
可不可用
小第手上都沒有超過 5A 的變壓器;
作者: O人 時間: 2023-11-12 22:34
提示: 作者被禁止或刪除 內容自動屏蔽
作者: aazz 時間: 2023-11-12 23:10
ok
前幾年整過一個;
不過沒有增加擴流;
作者: O人 時間: 2023-11-12 23:20
提示: 作者被禁止或刪除 內容自動屏蔽
作者: Ian_Seabourne 時間: 2023-11-13 10:25
考慮清楚電壓差及電流就可以。
壓差大,就最好火牛有多些抽頭,減低電路的輸入電壓。
街賣的較好的可調 Linear 電源,都會用多抽頭。輸出電壓低,就有 relay 選擇較低電壓的 ac 抽頭,以減低 BJT / MOSFET / Linear regulator 的功耗。
自己簡單整,用 LM338 都整到 30V 5A 雙電壓。
功耗大時,當然 heatsink 也要加風扇。
作者: aazz 時間: 2023-11-13 19:35
人兄;
小第是要可調的;
作者: aazz 時間: 2023-11-13 19:43
小第做過的;
https://h1.hkepc.com/forum/attachment.php?aid=2397505&k=0b41e92c12248feb18fb309d51ee02f5&t=1782533598&sid=2Nzw7bBsr3

https://h1.hkepc.com/forum/attachment.php?aid=2397506&k=d95fdfcead0bc874595335ab10dcf7b3&t=1782533598&sid=2Nzw7bBsr3

作者: aazz 時間: 2023-11-13 20:00
新的要做的;
https://h1.hkepc.com/forum/attachment.php?aid=2397507&k=e4b8472eb6f5b777c37756634f14e021&t=1782533598&sid=2Nzw7bBsr3

https://h1.hkepc.com/forum/attachment.php?aid=2397508&k=23d5e8c04dfbb0a083dde5fbeb8e58b1&t=1782533598&sid=2Nzw7bBsr3

https://h1.hkepc.com/forum/attachment.php?aid=2397509&k=8fe4da485823ff704ba7d8bddb669eba&t=1782533598&sid=2Nzw7bBsr3

作者: O人 時間: 2023-11-13 20:47
提示: 作者被禁止或刪除 內容自動屏蔽
作者: Ian_Seabourne 時間: 2023-11-14 20:39
本帖最後由 Ian_Seabourne 於 2023-11-14 20:42 編輯
將2粒 LM338 Linear regulator 的 3.3K R6 改做VR,就是可調。
3.3K VR 不好買,想改成10K,就將旁邊粒 120ohm 改成 360ohm。
作者: aazz 時間: 2023-11-14 21:25
將2粒 LM338 Linear regulator 的 3.3K R6 改做VR,就是可調。
3.3K VR 不好買,想改成10K,就將旁邊粒 ...
Ian_Seabourne 發表於 2023-11-14 20:39
人兄
其實 LM338 本身已經可以調電壓;
為何後面還要加 LM317 和 LM337;
那 338 再過 337, 317 電流就回 1.5A;
作者: Ian_Seabourne 時間: 2023-11-15 00:48
網上圖片,懶得改。
上下已經有 +30V, GND, -30V 接點,右邊線路可忽略。
改改電阻唔要16V改成12V,就可以推風扇。
自己想像一下就有無限可能。睇睇datasheet再計計數,DIY才有樂趣,唔好抄到足,少少都唔改啦。


