Board logo

標題: 如果停電, 煤氣爐係咪都冇熱水? [打印本頁]

作者: jakesinn    時間: 2025-4-7 10:25     標題: 如果停電, 煤氣爐係咪都冇熱水?

如題
謝謝
作者: hkmand001    時間: 2025-4-7 10:50

煤氣好似用電池的wo
作者: COD    時間: 2025-4-7 11:04

冇電爐都著唔到,自然冇熱水。


   ≡ 從 大 自 然 中 找 答 案 ≡

作者: wyhui5124    時間: 2025-4-7 11:08

煤氣熱水爐有用電池,有用220V的

我阿媽部爐就係用大電打, 我屋企部恆溫爐就要用220V
作者: 1個閒人    時間: 2025-4-7 11:08

唔使估, 你可以DIY關電掣, 之後試下咪知囉.

利申: 我家煤氣爐, 唔使用220V
作者: EW    時間: 2025-4-7 13:24

如果大廈停電,應該水泵都無電,除非你住低層而又係direct feed.
作者: kenken33    時間: 2025-4-7 13:26

用UPS 接電打火
作者: peter_chan    時間: 2025-4-7 13:52

如果大廈停電,應該水泵都無電,除非你住低層而又係direct feed.
EW 發表於 2025-4-7 13:24



    天台有水箱的﹐所以唔會停電即無水的。

只不過﹐你敢唔敢去挑戰。
最多咪成身泡無水沖
作者: peter_chan    時間: 2025-4-7 13:59

冇電爐都著唔到,自然冇熱水。


   ≡ 從 大 自 然 中 找 答 案 ≡
COD 發表於 2025-4-7 11:04



    以前舊式係無電的﹐有隻窗仔睇到入面的火﹐無電池亦無電線取電。

先撻爐﹐令到有一個好少的火種燃燒﹐之後就standby。
這個火種﹐同打火機差不多。
連撻火的原理﹐都係同打火機一樣。

當有水流過(有熱水需求)﹐就會放出煤氣去後面的 "火爐" ﹐有一定的煤氣+火種﹐自然會著火煲水。

成個爐﹐全部都係機械式運作。


之後時代進步﹐開始有電子點火+電路版運作。
先用電池﹐後來改用220V。
前者﹐要定期換電池﹐大廈停電都用到。後者大廈停電就用完全唔到。
作者: aib    時間: 2025-4-7 14:07

回復 9 #peter_chan

多謝解答!雖然知道屋企用恆溫式要有電先着.

via HKEPC
作者: EW    時間: 2025-4-7 14:14

順便吹下水,話說好多年前已經聽講TG定吾知邊個發明左用水流,已經足夠發電打著個爐嘅發明。但到而家都未見咁嘅熱水爐賣。
作者: big_nature    時間: 2025-4-7 15:39

有電撻著火係基本步驟,
最重要係著到爐把抽風扇,
封密式煤氣熱水爈都要抽風,
亦防止中一氧化碳。
(所知係咁)
作者: ww9876    時間: 2025-4-7 23:39

好多隱藏式煤氣爐係有電路板控制溫度,果d冇電就冇得用。

via HKEPC Reader for Android
作者: jakesinn    時間: 2025-4-8 08:04

回覆 9# peter_chan

多謝晒! 我就係用緊廿幾年前煤氣熱水爐用粒大電芯撻火, 因為成日要㩒好耐先著到火, 所以一路都係開住個火, 但呢輪搵左煤氣公司蒞Check爐, 話要換爐, 因為如果壞就冇零件換. 之後去睇完爐, 發覺而家都係恆溫熱水爐, 而且係駁220V電, 所以有咁嘅疑問. 因為以前用電芯係冇呢個問題.
作者: jacktsui    時間: 2025-4-8 09:14

有啲只係用電池點火, 再舊款啲既直頭完全唔駛電
高階少少電子控溫果啲就係駁濕電
作者: Yuejing    時間: 2025-4-8 10:08

有電撻著火係基本步驟,
最重要係著到爐把抽風扇,
封密式煤氣熱水爈都要抽風,
亦防止中一氧化碳。
(所知 ...
big_nature 發表於 2025-4-7 15:39


不一定需要風扇
氣體熱水爐可以是 natural draught 或 fanned draught
作者: Yuejing    時間: 2025-4-8 10:38

回覆 14# jakesinn

現在賣的煤氣熱水爐,差不多全都是恆溫式,停電時是用不到
作者: peter_chan    時間: 2025-4-8 12:16

有電撻著火係基本步驟,
最重要係著到爐把抽風扇,
封密式煤氣熱水爈都要抽風,
亦防止中一氧化碳。
(所知 ...
big_nature 發表於 2025-4-7 15:39



    30年前已經有煤氣熱水爐﹐有條通風喉伸出屋外﹐燃燒室係與屋內密封的。

我上面講出有隻窗仔﹐開爐前要先撻火(整個小火種)standby﹐就係這個年代的產物﹐完全唔需要用電的。
撻火方法係同打火機一樣﹐之後真係 "煲水" 就係靠這個小火種去做點燃後面的火爐。


可能全靠熱力上升的原理﹐當時條室外通風喉係相當大份的﹐要用 "槽" 去形容。
現今就只係一條喉仔﹐真係相差好多倍。
作者: 1個閒人    時間: 2025-4-8 12:28

回覆  peter_chan

多謝晒! 我就係用緊廿幾年前煤氣熱水爐用粒大電芯撻火, 因為成日要㩒好耐先著到火, 所 ...
jakesinn 發表於 2025-4-8 00:04



    唔係全部都係恒溫爐,
SIMPA平價版, 有電池打火版本, 仲唔使撳掣打火添
不過, 價錢只係差小小, 唔係咁抵買咁囉
作者: jakesinn    時間: 2025-4-8 16:33

回覆 19# 1個閒人


    SIMPA仲有平價版? 但係睇煤氣公司都係用220v, 冇你講嗰種.
作者: 1個閒人    時間: 2025-4-8 16:39

回覆  1個閒人


    SIMPA仲有平價版? 但係睇煤氣公司都係用220v, 冇你講嗰種. ...
jakesinn 發表於 2025-4-8 08:33



    係喎, 煤氣公司將平價版下架喎, 但坊間仲有得賣.
https://www.price.com.hk/product.php?p=269489
作者: Yuejing    時間: 2025-4-8 17:02

30年前已經有煤氣熱水爐﹐有條通風喉伸出屋外﹐燃燒室係與屋內密封的。

我上面講出有隻窗仔﹐開爐 ...
peter_chan 發表於 2025-4-8 12:16


相信你說的是這款舊式 Vaillant 熱水爐

Old-Vaillant-instantaneous-hot-water-heater.jpg

圖片附件: Old-Vaillant-instantaneous-hot-water-heater.jpg (2025-4-8 16:58, 7.91 KB) / 下載次數 28
https://h1.hkepc.com/forum/attachment.php?aid=2472960&k=05af2436c7f87a1e95519894f592c8b5&t=1782196655&sid=2NzpTwspaC


作者: peter_chan    時間: 2025-4-8 17:06

相信你說的是這款舊式 Vaillant 熱水爐
Yuejing 發表於 2025-4-8 17:02



    差不多樣啦。

但個頂係平的。
作者: kofz    時間: 2025-4-9 02:52

煤氣好似用電池的wo
hkmand001 發表於 2025-4-7 10:50

有d用電池

有d用插頭

都係用嚟點火

via HKEPC IRF 5.1.14 - Android(5.1.2)
作者: hardness    時間: 2025-4-12 02:49

我用緊對衡式熱水爐, 自然排氣唔使抽氣扇, 入兩粒大電撻火用,  總之開水就著, 關咗水隔一陣就自己熄.

其實呢個設計我驚驚哋, 萬一出熱水個水龍頭唔聽話爆咗, 人又唔係屋企, 呢單煤氣費應該天文數字.

另外停電會cut水, 所以都係冇得用.

via HKEPC Reader for Android
作者: 六代火龍    時間: 2025-4-14 07:35

停電唔著未用凍水沖涼囉 一次半次啫  
作者: FT907    時間: 2025-4-14 13:59

煤氣好似用電池的wo
hkmand001 發表於 2025-4-7 10:50



  用電芯,  用220v市電  兩款都有的
如果停電  用市電嘅  就用唔到啦
作者: FT907    時間: 2025-4-14 14:00

以前舊式係無電的﹐有隻窗仔睇到入面的火﹐無電池亦無電線取電。

先撻爐﹐令到有一個好少的火種燃 ...
peter_chan 發表於 2025-4-7 13:59


呢隻係德國威能牌     俗稱兔仔爐
設計非常好   唔使用電  keep住個火種  又唔用得幾多煤氣,  閒閒哋用到二三十年
作者: FT907    時間: 2025-4-14 14:03

順便吹下水,話說好多年前已經聽講TG定吾知邊個發明左用水流,已經足夠發電打著個爐嘅發明。但到而家都未見 ...
EW 發表於 2025-4-7 14:14



    有嚿嘢加落去嘅, 連接入水位嗰度, 打火條電線 抽返出嚟 接入去嗰嚿嘢嗰度   當有水流經過 就會產生電力  就畀到電個打火coil
作者: FT907    時間: 2025-4-14 14:03

回覆  1個閒人


    SIMPA仲有平價版? 但係睇煤氣公司都係用220v, 冇你講嗰種. ...
jakesinn 發表於 2025-4-8 16:33



    以前仲有  而家冇曬喇
作者: FT907    時間: 2025-4-14 14:04

差不多樣啦。

但個頂係平的。
peter_chan 發表於 2025-4-8 17:06


有兩款嘅  只係頂排氣   同埋背部排氣
裏面係一樣
作者: FT907    時間: 2025-4-14 14:05

有d用電池

有d用插頭

都係用嚟點火

via HKEPC IRF 5.1.14 - Android(5.1.2)
kofz 發表於 2025-4-9 02:52


除咗點火   仲要畀電畀排氣風扇用
作者: FT907    時間: 2025-4-14 14:06

我用緊對衡式熱水爐, 自然排氣唔使抽氣扇, 入兩粒大電撻火用,  總之開水就著, 關咗水隔一陣就自己熄.

其實 ...
hardness 發表於 2025-4-12 02:49



    有on/off 制    可以關機個喎.
關咗機 就算有水流過   都唔會開著個熱水爐用你啲煤氣
作者: alax    時間: 2025-4-15 08:43

順便吹下水,話說好多年前已經聽講TG定吾知邊個發明左用水流,已經足夠發電打著個爐嘅發明。但到而家都未見 ...
EW 發表於 2025-4-7 14:14

可能有專利?
或者可能成功率唔夠高?

via HKEPC Reader for Android
作者: FT907    時間: 2025-4-15 09:47

可能有專利?
或者可能成功率唔夠高?

via HKEPC Reader for Android
alax 發表於 2025-4-15 08:43



    之前有人用過, 用咗冇幾耐  就廢咗!
可能積左少少水垢  足以令到裏面的部件唔識郁, 就產生唔到電力
作者: behappy    時間: 2025-4-15 09:54

有on/off 制    可以關機個喎.
關咗機 就算有水流過   都唔會開著個熱水爐用你啲煤氣 ...
FT907 發表於 2025-4-14 14:06


有d舊機, 只用電池就搞掂 。
停電都用得。
作者: alax    時間: 2025-4-15 11:47

之前有人用過, 用咗冇幾耐  就廢咗!
可能積左少少水垢  足以令到裏面的部件唔識郁, 就產生唔到電力 ...
FT907 發表於 2025-4-15 09:47

所以唔用係有道理
呢啲設計有想法,但實行起黎就問題多多,唔夠用电打火咁直接簡單

via HKEPC Reader for Android
作者: 1個閒人    時間: 2025-4-15 11:51

呢隻係德國威能牌     俗稱兔仔爐
設計非常好   唔使用電  keep住個火種  又唔用得幾多煤氣,  閒閒哋用到 ...
FT907 發表於 2025-4-14 06:00



    果個火種, 傳說每兩個月, 要俾幾十蚊架
作者: FT907    時間: 2025-4-15 11:58

果個火種, 傳說每兩個月, 要俾幾十蚊架
1個閒人 發表於 2025-4-15 11:51



    有冇咁多呀?
作者: 1個閒人    時間: 2025-4-15 12:08

有冇咁多呀?
FT907 發表於 2025-4-15 03:58



    7X24著[火種]喎, 小數怕長計嘛.
同埋, 幾佰蚊煤氣費, 俾多幾十蚊[火種]費, 可能唔覺嘅.

   不過, 機械爐就快變成歷史, 知都未必用得著.
作者: FT907    時間: 2025-4-15 14:03

7X24著[火種]喎, 小數怕長計嘛.
同埋, 幾佰蚊煤氣費, 俾多幾十蚊[火種]費, 可能唔覺嘅.

   不過,  ...
1個閒人 發表於 2025-4-15 12:08



    你可以比較下  當你開盡  嚟沖涼嘅時候, 嗰幾十個噴火, 同一朵小小火種  相差幾多倍?
我覺得可以有幾千倍囉.
咁粗略估計, 嗰火種燃燒嘅能源 當你一個月, 沖多十分鐘涼好未?
即係大約每次沖涼  你沖左20秒  就等同一日火種既能源, 噉都唔係好多嗻
作者: peter_chan    時間: 2025-4-15 14:38

7X24著[火種]喎, 小數怕長計嘛.
同埋, 幾佰蚊煤氣費, 俾多幾十蚊[火種]費, 可能唔覺嘅.

   不過,  ...
1個閒人 發表於 2025-4-15 12:08



    綜合2項資料﹐大既可以計到1個月用幾多錢的。

1. 一支腊燭的火﹐1小時係30,000焦耳。(資料由 "碟仙" 提供)

2. 現時煤氣收費﹐每 "兆焦耳"(即 1,000,000焦耳) 收 $0.2855(以首500度計算)

30,000 * 24小時 *30日 =21,600,000焦耳。
即係收費就係 21.6兆焦耳 * $0.2855 = 約$6.17/月


當然﹐無人知實際個火種用幾多煤氣﹐即係無人知實際成本。
但粗略評估﹐今時今日都係每月十蚊有找﹐可以話係用好低的成本買個方便。
作者: 1個閒人    時間: 2025-4-15 14:42

本帖最後由 1個閒人 於 2025-4-15 06:44 編輯
綜合2項資料﹐大既可以計到1個月用幾多錢的。

1. 一支腊燭的火﹐1小時係30,000焦耳。(資料由 "碟仙 ...
peter_chan 發表於 2025-4-15 06:38



    謝謝你計算, 我懶得計算,
所以我引用傳說, 每兩個月, 俾幾十蚊.

另外補充:  煤氣爐火種, 一定大火過腊燭火
作者: java2    時間: 2025-4-15 17:07

以前用過煤氣爐不需220V電, 但要先撻爐點著火種才可以用. 后來換已經係要駁220V電.





歡迎光臨 電腦領域 HKEPC Hardware (https://h1.hkepc.com/forum/) Powered by Discuz! 7.2